Bestuurswisseling bij onroerend goed maatschappij Breevast

Datum nieuwsfeit: 29-12-1999

Amsterdam, 29 december 1999

Aan de financieel-economische redactie

BESTUURSWISSELING BIJ BREEVAST N.V.

Als gevolg van de verwerving door Ceno Corp CV ("Ceno") van de controle over de te Utrecht gevestigde onroerend goed maatschappij Breevast N.V. en de beleidsvoornemens met Breevast zal met ingang van 1 januari a.s. Mr. M.J.C. van Galen zijn functie van directeur van Breevast neerleggen, terwijl Mr. J. Mentink, Mr. J.W. Verloop en de heer A.H. del Prado als commissaris bij Breevast zullen terugtreden. Tot opvolger van de heer van Galen zal de heer H.G. Brouwer MRE worden benoemd. De heer Brouwer is thans adjunct-directeur bij Breevast.

De heer Van Galen trad in 1987 aan als directeur van het in surséance verkerende Breevast en voerde een ingrijpende herstructurering door, die eind 1989 leidde tot een herstel van de notering aan de Amsterdamse Effectenbeurs. In de afgelopen 10 jaar ontwikkelde Breevast zich tot een succesvolle vastgoed onderneming, actief met name in Nederland en Noord-Amerika, met een portefeuille omvang van ruim NLG 1 miljard.

De heer Mentink maakt al sinds 1988 deel uit van de raad van commissarissen. De heren Del Prado en Verloop traden in respectievelijk 1990 en 1993 toe als commissaris. Elk van hen heeft mede bijgedragen aan het herstel en de huidige bloei van Breevast.

Medio dit jaar verkreeg Ceno met steun van de directie en commissarissen de volledige zeggenschap over Breevast. Ceno is een joint venture van de heer E.A. de Mol van Otterloo en de heer F.P.B.L. Zweegers. Beiden brachten begin 1998 en 1999 hun onroerend goed bij Breevast onder tegen uitgifte van aandelen van deze onderneming. Vervolgens nam Ceno het belang in Breevast over van Uni-Invest N.V. en bracht een openbaar bod uit op de resterende aandelen. Ceno beschikt inmiddels over meer dan 99% van de aandelen in Breevast, waarvan de notering aan de Amsterdamse Effectenbeurs in november jl. werd beëindigd.

Breevast N.V. Ceno Corp CV

Noot voor redacties