ENECO stopt doorgifte Digitaal Satelliet Radio

ENECO

Rotterdam, 1 december 1999

ENECO KabelTV & Telecom stopt doorgifte Digitaal Satelliet Radio

Met ingang van 31 december 1999 stopt ENECO KabelTV & Telecom met de doorgifte van het Digitaal Satelliet Radio signaal (DSR signaal). Dit pakket bevat een aantal radiozenders die ook in de normale zenderindeling via de kabel voorkomen. Het DSR-pakket is door ENECO gratis een aantal jaren doorgegeven. Het DSR-zenderpakket is alleen te ontvangen met een speciale ontvanger en wordt verspreid via de frequentie 118.0 MHz.

Het signaal is nog tot 31 december te ontvangen in de gemeenten Barendrecht, Binnenmaas, Cromstrijen, Dordrecht, Hardinxveld-Giessendam, 's-Gravendeel, Graafstroom, Heerjansdam, Korendijk, Leerdam, Liesveld, Papendrecht, Strijen, Zederik en Zwijndrecht.

Digitale Satelliet Radio is begonnen als experiment door enkele Duitse publieke zenders. Omdat het niet voldeed aan de verwachting is deze proef op 1 januari jl. beëindigd. ENECO heeft het experiment nog enige tijd doorgevoerd, maar stopt nu ook met doorgifte van het signaalDe ontvangers die klanten nu gebruiken voor de ontvangst kunnen na 31 december nog steeds gebruikt worden voor de ontvangst van de radiozenders via de kabel.

Voor vragen kunnen klanten op werkdagen gratis bellen met de afdeling Service & Informatie van ENECO KabelTV & Telecom, tel: 0800 - 0603.