Buitenlandse artiesten tijdens NOS Hallo 2000

Datum nieuwsfeit: 31-12-1999

Van : voorlichting NOS Radio en Televisie d.d. : 22 december 1999

BUITENLANDSE ARTIESTEN TIJDENS NOS HALLO 2000

Hallo 2000, de langste live uitzending die ooit in Nederland is gemaakt, zendt een aantal optredens van bekende buitenlandse artiesten uit. Vanuit Greenwich is Paul McCartney te zien, Annie Lennox treedt op in Londen en Björk is te volgen tijdens een optreden in IJsland. Vanaf Robbeneiland in Zuid-Afrika treden Harry Belafonte, Stevie Wonder en Mirjam Makeba op. Ook van optredens van Europe, Elton John, Tina Turner, Bonny Rait, Billy Joël en Neil Diamond zijn tijdens de uitzending beelden te zien. Hallo 2000 is het NOS millenniumprogramma dat 31 december om 11.15 uur begint en 24 uur later eindigt. Het programma wordt 24 uur lang gepresenteerd door 4 presentatoren; Philip Freriks, Aldith Hunkar, Mart Smeets en Maartje van Weegen nemen de kijker van uur tot uur mee door alle tijdzones van de wereld, te beginnen in Nieuw-Zeeland en eindigend in Hawaï.

Voorlichting NOS Radio en Televisie Fred de Vries 035 - 6775304