Bureau KVAN verhuist naar Amsterdam

Datum nieuwsfeit: 01-01-2000

Bureau KVAN verhuist naar Amsterdam!

Met ingang van januari 2000 zal het bureau van de Koninklijke Vereniging van Archivarissen in Nederland gevestigd zijn in Amsterdam.

Het bureau van de KVAN gaat verhuizen naar het Internationaal Instituut voor Sociale Geschiedenis in Amsterdam. De bureaus van de KVAN en DIVA worden buren in het IISG aan de Cruquiusweg. Het bestuur wil met deze verhuizing bijdragen aan de efficiënte en gemakkelijker afstemming van taken. De activiteiten van DIVA en KVAN hebben vele raakvlakken, de positionering van beide organisaties is dan ook zeer belangrijk. De KVAN wil zich profileren als een beroepsvereniging die activiteiten ontplooit die de professionaliteit en deskundigheid van archivarissen zal bevorderen.

Daarnaast zal de KVAN onderzoeken hoe samenwerking met verwante beroepsorganisaties vorm kan krijgen. Daarnaast kunnen de kennis van KVAN en DIVA gecombineerd worden en zo het fundament leggen voor de ultieme wegwijzer in de archiefwereld en in de documentaire informatievoorziening. Het Bureau van de KVAN was jarenlang gevestigd in het Algemeen Rijksarchief in Den Haag. Het bestuur dankt het ARA voor haar gastvrijheid. De verhuizing zal eind december plaatsvinden.

Nieuw adres:

Bureau KVAN