Kentekenbewijs deel II goedkoper

Datum nieuwsfeit: 01-01-2000
Kentekenbewijs deel II goedkoper

Met ingang van 1 januari 2000 is het op naam zetten van een kenteken goedkoper.
In plaats van f 23,50 kost een nieuw deel II van het kentekenbewijs dan f 22,50.
Deze prijsverlaging is een gevolg van nieuwe afspraken die de RDW met Postkantoren BV heeft gemaakt.
Het tarief voor een Deel I blijft gehandhaafd op f 90,-.

Tarieven producten RDW gemiddeld met 0,6 % omlaag
Vooral sinds de verzelfstandiging in 1996 spant de RDW zich in om de tarieven zo min mogelijk te laten stijgen of indien mogelijk te verlagen. Behoudens een lichte verhoging in 1999 zijn de tarieven de afgelopen jaren gedaald. Ook voor het jaar 2000 is, als naar het gemiddelde van alle tarieven gekeken wordt, sprake van een lichte daling met 0,6%. Voor de klanten van de RDW is eerder genoemde verlaging van het tarief voor het kentekenbewijs deel II de belangrijkste tariefwijziging in 2000.

Informatie voor redactie
Voor meer informatie kunt u terecht bij Bert Siepel, telefoon 0598 69 96 33. Meer informatie over de RDW vindt u op: www.rdw.nl

RDW Centrum voor voertuigtechniek en informatie
De RDW registreert gegevens van voertuigen, hun eigenaren/houders en de afgegeven documenten zoals kenteken- en rijbewijzen. Het verstrekken van informatie over deze zaken aan derden hoort hierbij. Daarnaast bewaakt de RDW de veiligheids- en milieuaspecten van het Nederlandse voertuigpark en schept zij voorwaarden ter voorkoming van fraude en criminaliteit. Vanuit deze achtergrond voert de RDW overleg in EU- en ECE-verband, speelt zij een belangrijke rol in de internationale informatie-uitwisseling en adviseert zij belanghebbenden.