Bod Suez Lyonnaise op aandelen Generale Maatschappij

P_E_R_S_B_E_R_I_C_H_T

Generale Bank

Parijs, 22 december 1999

Suez Lyonnaise des Eaux brengt een Openbaar Uitkoopbod uit op de aandelen van de Generale Maatschappij van België die zij nog niet in haar bezit heeft

Suez Lyonnaise des Eaux, die momenteel 99,49 % van het kapitaal van de GMB in handen heeft naar aanleiding van het openbaar omruilbod dat zij in juni-juli 1998 realiseerde, heeft op dinsdag 21 december 1999 kennisgegeven van een openbaar uitkoopbod op alle aandelen, genaamd reserve-aandelen, van de GMB die zij nog niet in haar bezit heeft.

De Raad van Bestuur van de GMB heeft, bij unanimiteit van alle aanwezige of vertegenwoordigde leden, gunstig advies uitgebracht over het uitkoopbod. De Raad deed dit na het horen van een uiteenzetting van de Bank Degroof, onafhankelijk expert, en van de conclusies van een Comité van Bestuurders dat hij met de voorbereiding van zijn werken had belast.

Het bod heeft betrekking op 359 408 reserve-aandelen (coupons n° 43 en volgende aangehecht), hetzij 0,51% van het kapitaal.

In ruil voor ieder GMB-aandeel (coupons n° 43 en volgende aangehecht), krijgt de aandeelhouder EUR 194, hetzij BEF 7 825,9 in contanten. Het bod brengt geen kosten mee voor de aandeelhouders van de GMB.

Met het bod is een totaal bedrag van EUR 69.725.152 (BEF 2,81 miljard) gemoeid.

Na afsluiting van het bod worden de reserve-aandelen van de GMB die niet zijn aangeboden, geacht van rechtswege aan Suez Lyonnaise des Eaux te zijn overgedragen. De noodzakelijke middelen voor de betaling van deze aandelen worden in bewaring gegeven bij de Deposito- en Consignatiekas ten gunste van hun vroegere eigenaars. Die hebben 30 jaar de tijd om hun rechten te doen gelden.

Voor deze operatie werd Suez Lyonnaise des Eaux geadviseerd door Rothschild et Cie Banque.