Opel Astra meest gekochte automodel in 1999

Opel Astra meest gekochte automodel in 1999

(1 Januari 2000)

PERSBERICHT:

In Sliedrecht hangt de vlag uit, met daarop 31x1; en er aan een wimpel. Want het merk is met vlag en wimpel geslaagd en heeft voor de 31ste achtereenvolgende maal het jaar afgesloten als absolute marktleider. Een fantastische prestatie van onze gehele Nederlandse Opel organisatie; alle medewerkers van Opel Nederland en alle Opel dealerbedrijven. Maar bovenal natuurlijk een erkenning van en waardering voor onze producten. En wat mij helemaal 'happy' stemt is het feit, dat de Astra wederom als nummer 1 is geëindigd in de rangschikking van bestverkochte modellen in Nederland, zegt Alan Batey, Assistant Managing Director van Opel Nederland.

Verkopen nieuwe autos naar absoluut record
De automobielverkopen werden vorig jaar naar een enorme hoogte, en zelfs een record, gestuwd: 611.785 verkochte automobielen. Een stijging van 68.675 verkopen t.o.v. 1998 met een verkoopgetal van 543.110. In het laatste jaar van de vorige eeuw hebben de autoverkopen alle records gebroken. Het oude verkooprecord werd in 1978 gevestigd met 581.458 nieuw geregistreerde personenautos. Opel verkocht in 1999 maar liefst 10.245 meer autos dan het jaar er voor, en realiseerde met een totaalverkoop van 81.968 Opels een verkoopstijging van 0,19%. Hetgeen overeenkomt met een marktpercentage van 13.40%.

De komst van de Zafira en het aanhoudend succes van de Astra, in een goede beschikbaarheid, hebben fiks bijgedragen aan de fantastische eerste plaats. Met de recent vernieuwde Vectra en Omega, en enige andere nieuwe modellen en uitbreidingen van het bestaande modellenaanbod dit jaar verwacht Opel ook de 32e eerste plek binnen te kunnen halen.

Als eerste activiteit maakt de bedrijfswagentak van de Nederlandse Opel organisatie zich op om de nieuwe Opel Movano op de Nederlandse markt te brengen. Even geen Speedster of Omega V8, maar GVW-groepen, en opbouwlengtes voor ons. Op de RAI beleeft hij zijn primeur, de Movano, een terugkeer van Opel in het segment van de Bedrijfswagens, verklaart Batey. Overigens, ook in de sector van de bedrijfswagens boekte Opel een verkooptoename, van 3,2 naar 3,5%. De markt was 116.642 eenheden groot, waarvan 4.060 Opel bedrijfswagens.