Overname kabelactiviteiten ABB door Draka

DRAKA HOLDING N.V.

Overname van kabelactiviteiten ABB gerealiseerd

Overname van kabelactiviteiten ABB door Draka gerealiseerd

Amsterdam, 3 januari 2000 - De directie van Draka Holding N.V. (draad en kabel voor energie-, communicatie-, en datatransmissie) maakt bekend dat de overname van kabelactiviteiten in Zweden en Noorwegen van ABB Ltd. is goedgekeurd door de Zweedse en Noorse Nationale Mededingings Autoriteiten. De transactie is op 22 december 1999 gerealiseerd.

Voorts maakt de directie bekend dat de besprekingen over de verkoop van de energiekabelactiviteiten van NKF Kabel BV in Delft en NK Energy Ltd. in Pikkala (Finland) aan Pirelli Cables & Systems tegen de verwachting in niet voor eind 1999 konden worden afgerond. De gesprekken worden deze week voortgezet en verwacht wordt dat deze op korte termijn zullen worden afgesloten. De verkoop van deze energiekabelactiviteiten was voorgenomen bij de fusie tussen Draka en NKF, zoals eerder bekend gemaakt.

..

Noot voor redacties