Politieberichten provincie Groningen

Maandag, 3 januari 2000

Dagelijkse persberichten districten Noord, Midden, Oost en West

Veendam: gezochte man aangehouden
De politie heeft zondagavond op het Beneden Oosterdiep een 29-jarige man uit Noordbroek aangehouden, omdat hij zonder geldig rijbewijs en APK onverzekerd rondreed. De man bleek aan het bureau diverse boetes open te hebben staan en werd daarvoor ingesloten. De man bekende tevens te hebben doorgereden na een ongeval in Noordbroek op 23 december 1999.

Wehe Den Hoorn: bestuurder onder invloed
De politie heeft vannacht op de Mernaweg een 44-jarige man uit Lauwerzijl aangehouden voor het rijden onder invloed (1,25 promille). Aangezien de man in het verleden al vaker is aangehouden voor een alcoholmisdrijf kreeg hij alleen een dagvaarding mee en een rijverbod van zes uren.

Nieuweschans: bestuurder onder invloed in de sloot De politie heeft zondagmorgen een 54-jarige man uit Nieuweschans aangehouden voor het rijden onder invloed (1,3 promille). De man reed met zijn auto op de Europaweg uit de richting van Duitsland en reed vervolgens de sloot in. Hij kon zelf uit de auto komen, waarna hij door de gearriveerde politie naar het bureau werd overgebracht. De man zijn rijbewijs is ingevorderd en vervolgens met een dagvaarding heengezonden.

Oude Pekela: inzittende gewond na ongeval
Een 23-jarige man uit Nieuwe Pekela is zondagavond met nekletsel overgebracht naar een ziekenhuis in Winschoten toen hij als passagier betrokken raakte bij een eenzijdig verkeersongeval op de provincialeweg N 367. De eveneens 23-jarige bestuurder uit Nieuwe Pekela verloor de macht over het stuur toen, naar zijn zeggen, een hond overstak. Hierdoor reed hij tegen een verkeersbord en een boom en kwam vervolgens op de kop in de sloot terecht. De auto is totall loss en moest uit de sloot worden getakeld.

Appingedam: aanhouding voor belediging
De politie heeft vannacht een 41-jarige man uit Usquert aangehouden voor het beledigen van een agent. De man maakte deel uit van een groepje van drie personen, die op de Georg van Saksenlaan werd aangesproken door de agent. De man begon de agent uit te schelden, waarna deze werd aangehouden. Hij is na verhoor met een boete heengezonden.

Delfzijl: aanhouding voor brandstichting
De politie heeft zondagavond een 25-jarige man aangehouden voor een poging tot brandstichting in een pand aan de H. Jagerstraat. Uit de melding bleek dat er vermoedelijk een gaskraan in het pand was opengezet. Toen de politie met de brandweer de deur opende, roken zij direct een gasgeur. De buren werden vervolgens uit hun woningen gehaald, terwijl de brandweer de hoofdkraan dichtdraaide en het huis begon te luchten. De verdachte kwam op een gegeven moment aanlopen en werd geboeid overgebracht naar het bureau. De man is ingesloten.

Nadere informatie, via bureau Voorlichting, tel. 050 599 5010