Compaq brengt automatische netwerkmanagement oplossing

Datum nieuwsfeit: 04-01-2000

Compaq introduceert volautomatische service- en netwerkmanagement oplossing

Gebaseerd op de door Compaq bij British Telecom geïmplementeerde oplossing voor het activeren van breedbanddiensten

Gouda, 4 januari 2000 - Compaq breidt haar op TeMIP (Telecommunications Management Information Platform) gebaseerde netwerk- en servicesoplossingen uit met verschillende nieuwe producten. Met deze producten kunnen bijvoorbeeld telecommunicatiebedrijven nieuwe, uit meerdere technologieën bestaande diensten sneller activeren en hun kwaliteit voortdurend bewaken. Deze producten maken deel uit van de nieuwe service strategie van Compaq: ServiceWare.

Serviceware gebruikt voor elke technologie een specifieke Service Controller waarmee het netwerk benaderd wordt. De eerste, bij British Telecom in gebruikgenomen, is de Compaq TeMIP Breedband Service Controller, die services binnen het Multi-Service Platform en het toegangsnetwerk voor nieuwe technologieën activeert. Deze controller is vanaf het eerste kwartaal van 2000 beschikbaar.

"Door gebruik te maken van Compaq TeMIP, de TeMIP Breedband Service Controller en een xDSL-module is het mogelijk de procedure van het activeren van de op breedband gebaseerde diensten, zoals Video on Demand en snelle Internetverbindingen, te stroomlijnen," zegt Malcolm Lane, ICT-manager bij British Telecom. "Door Compaq-technologie met de service-processen van British Telecom te integreren, kunnen wij grote hoeveelheden nieuwe diensten op een nauwkeurige en kosteneffectieve manier ondersteunen."

Producten die ontwikkeld zijn onder de paraplu van Compaq ServiceWare leiden tot belangrijke kostenbesparingen en verbeteren de nauwkeurigheid en de snelheid van het activeringsproces van diverse diensten. Door de kwaliteitsbewaking te automatiseren, kunnen telecommunicatiebedrijven netwerkstoringen automatisch melden. De responsetijd van operators hierop wordt zo aanzienlijk verkleind.

Eén van deze producten is Compaq TeMIP ServiceWare, een configureerbare applicatie. Deze oplossing maakt het mogelijk services te activeren en de kwaliteit ervan automatisch te bewaken, ook binnen heterogeen samengestelde netwerkomgevingen, zoals multi-vendor, multi-protocol en/of multitechnologie netwerken. Kerntechnologie van TeMIP ServiceWare is Astracons Connection Manager, die het mogelijk maakt de grote hoeveelheden transacties die deze nieuwe generatie services met zich meebrengt, te verwerken. Compaq TeMIP ServiceWare zal in het tweede kwartaal van 2000 op de markt verschijnen.

Achtergrondinformatie
Compaqs TeMIP is het breedst geïnstalleerde netwerk- en servicemanagement-programma op het gebied van telecommunicatie ter wereld. Compaqs TeMIP-oplossingen worden toegepast door meer dan zestig toonaangevende telecommunicatiebedrijven en serviceaanbieders die netwerken beheren die uiteenlopen van GSM tot data- en spraaktransmissie. Met Compaqs TeMIP en de expertise van haar partners kunnen klanten profiteren van een veelomvattende oplossing voor het activeren van services en de kwaliteitsbewaking daarvan binnen complexe omgevingen.

Over Astracon
Astracon ontwikkelt, fabriceert en verkoopt Connection Manager, een familie van softwareproducten, aan de wereldwijde telecommunicatie-industrie. Daarnaast werkt Astracon samen met vooraanstaande fabrikanten van apparatuur en software, alsmede met system-integrators. Astracon heeft een ontwikkelfaciliteit in Brisbane, Australië, en regionale kantoren in Azië. Meer informatie is te vinden op de website van Astracon: www.astracon.com.

Over Compaq
Compaq Computer Corporation - een Fortune Global 100 company - is wereldwijd leverancier van informatietechnologie. Compaq is het op één na grootste computerbedrijf ter wereld en marktleider op het gebied van de productie en verkoop van personal computers. Compaq ontwikkelt en levert een breed scala aan hardware- en softwareoplossingen inclusief services voor consumenten tot en met high-end enterprise computing omgevingen. Zo biedt het bedrijf fouttolerante bedrijfskritische oplossingen, netwerk- en communicatieproducten, server-systemen, workstations, zakelijke desktop- en notebookproducten en consumenten pc's. Het bedrijf is toonaangevend op het gebied van milieuvriendelijke programma's en bedrijfsvoering. Compaq-producten worden verkocht in meer dan 100 landen via een wereldwijd netwerk van Compaq Business Partners. Het bedrijf is opgericht in 1982. Compaq is gevestigd in Houston, Texas. In Nederland is het hoofdkantoor van Compaq Computer B.V. gevestigd in Gouda.
Meer informatie over Compaq en haar producten, alsmede klantenondersteuning is beschikbaar op www.compaq.nl.

- Einde persbericht -

Achtergrondinformatie:
Compaq Computer B.V.
Jolanda Peek, tel. 0182-565844, e-mail (Jolanda.Peek@compaq.com) of
Monogram Communication Strategies (MCS) BV
Judy van Kamperdijk, tel. 023 - 5628208, e-mail: (judyvk@monogram.nl).