Siemens Nederland bouwt windmolenpark in Duitsland

IIE 1299.056 nl

Den Haag, dinsdag 4 januari 2000

Siemens Nederland bouwt windmolenpark in Duitsland

Siemens Nederland (Den Haag) gaat voor BVT (München) net over de Duitse grens ter hoogte van Coevorden het windturbinepark Emlichheim bouwen. Het gaat om 21 windmolens die zo'n 25.000 huishoudens van energie kunnen voorzien. Met dit eerste windmolenpark dat Siemens Nederland buiten de landsgrenzen bouwt, is, inclusief het onderhoud, een bedrag van circa 100 miljoen gulden gemoeid.

De bouw van het windturbinepark zal naar verwachting begin dit jaar een aanvang nemen. Eind 2000 zal het uit twee clusters bestaande park in bedrijf moeten gaan. De windmolens met een vermogen van 1,5 MW elk en circa 31,5 MW in totaal, zullen hiermee een substantiële bijdrage leveren aan de productie van "groene stroom". Zij passen daarmee goed in het beleid dat de bevordering van het gebruik van duurzame energiebronnen stimuleert.

Siemens Nederland is als Centre of Competence voor windturbineparken verantwoordelijk voor de turn-key realisatie van het project en verzorgt eveneens het onderhoud van de molens. BVT zal na voltooiing het windpark beheren en exploiteren.

Nadere inlichtingen voor de redactie:
Afdeling Persvoorlichting, Bernard H. Bos
Tel. (070) 333 2325