Politiebericht stad en provincie Groningen

Persberichten stad en provincie/
Editie vrijdagmiddag

Vrijdag 4 februari 2000

Hoogezand: Bromfietser gewond bij verkeersongeval Bij een verkeersongeval op de Van Limburg Stirumlaan in Hoogezand is vanmorgen een 18-jarige bromfietser uit Hoogezand gewond geraakt. De man reed in de richting van de Troelstralaan en werd ingehaald door een trekker-oplegger combinatie. De chauffeur van de vrachtauto, een 59-jarige man uit Marum, sloeg op de kruising met de Troelstralaan rechtsaf en sneed daarbij de bromfietser. Deze werd door de oplegger geraakt en kwam te vallen. De oplegger reed vervolgens over de brommer heen, die daarbij zwaar beschadigd raakte. De 18-jarige bromfietser bekwam tengevolge van het ongeval enkelletsel en is overgebracht naar het ziekenhuis.

Groningen: Vrachtwagenchauffeur bekeurd
De politie heeft vanmorgen bij een verkeerscontrole op de Weg der Verenigde Naties proces-verbaal opgemaakt tegen een 33-jarige vrachtwagenchauffeur uit Uitgeest. De man, die met een vrachtwagen van een transportbedrijf uit Velserbroek gevaarlijke stoffen vervoerde, bleek bij de controle niet in het bezit te zijn van een diploma voor het vervoer van gevaarlijke stoffen (VGL-certificaat). Bij controle van de lading bleek dat een groot aantal cans gevuld met een gevaarlijke bijtende stof, van een pallet waren gegleden en door de laadruimte waren geschoven. Overeenkomstig de regels die gelden voor het vervoer van gevaarlijke stoffen, moeten die materialen tijdens het vervoer zodanig gestuwd zijn dat vallen of schuiven niet mogelijk is. De chauffeur is voor beide feiten bekeurd. Het transport is een uur door de politie stilgezet. Na opnieuw stapelen van de cans kon de chauffeur zijn weg vervolgen.

Voor nadere informatie: bureau communicatie, telefoon 0 50 - 5 995 010