Politieberichten provincie Groningen

Dinsdag, 4 januari 2000

Dagelijkse districten Midden, Noord, Oost en West

Zuidhorn: bestuurder onder invloed
De politie heeft vannacht een 42-jarige man uit Zuidhorn op het Hoendiep aangehouden voor het rijden onder invloed (1,15 promille). De man is met een schikking van 900 gulden en een dagvaarding heengezonden.

Wildervank: man aangehouden
De politie heeft vannacht een 23-jarige man uit Wildervank aangehouden nadat hij zijn ex-vriendin had bedreigd met een mes. De 20-jarige Groningse was op bezoek bij haar voormalige partner, maar werd op een gegeven moment bedreigd en vluchtte daarop naar de buurvrouw om de politie te bellen. Deze trof bij de aanhouding een lang mes en cocaïne aan. De spullen zijn in beslag genomen en de man is ingesloten.

Schildwolde: bromfietser gewond
Een 49-jarige man uit Wagenborgen is maandagavond gewond geraakt toen hij op het gladde wegdek van de Hoofdweg slipte en op de stoeprand botste. Hierdoor kwam de man ten val en is met onbekend letsel opgenomen in een ziekenhuis in Delfzijl.

Veendam: winkeldief aangehouden
De politie heeft maandagmiddag een 42-jarige man uit Eexterveenschekanaal aangehouden, nadat hij in een supermarkt aan de Molenstreek twee overhemden had gestolen. De kledingstukken had de man onder zijn jas gestopt en wilde na het betalen van andere spullen de winkel verlaten. De 32-jarige bedrijfsleider belette de man de doorgang en droeg hem over aan de politie. De man is na verhoor weer heengezonden.

Hoogezand: hennepkwekerij opgerold
De politie heeft maandagmiddag aan de Kerkstraat een hennepkwekerij opgerold. De politie die na een tip de woning binnenging trof op de zolder 252 hennepplantjes aan. Naast de plantjes werden lampen, filters, transformatoren etc. in beslag genomen. Medewerkers van de Edon kwamen ter plaatse, omdat er stroom werd afgetapt. De eigenaar van de woning moet nog worden gehoord.

Nadere informatie, via bureau Voorlichting, tel. 050 599 5010