Datum nieuwsfeit: 04-01-2000

Scala standaardiseert bedrijfsvoeringsystemen Ericsson

Wereldmarktleider op gebied van telecommunicatie
kiest Scala als leverancier voor middelgrote en kleine IT-toepassingen

Amsterdam, Nederland, 4 januari 2000 - Scala Business Solutions N.V., wereldwijd leverancier van IT-toepassingen voor bedrijfsbeheer en e-business, maakt vandaag bekend dat Ericsson opdracht heeft gegeven voor de levering van Scala Global Series, waardoor Ericsson een van de grootste gebruikers ter wereld wordt van Scala.

"Wij willen onze bedrijfsvoeringsystemen wereldwijd standaardiseren en wensen daarvoor een kant-en-klaar bedrijfsvoeringsysteem voor onze kleine en middelgrote bedrijfseenheden, in aanvulling op onze SAP-toepassing voor onze grote eenheden", zegt Lars Jacobsson, Vice President External Reporting bij Corporate Financial Control van L.M. Ericsson A.B. "Omdat wij reeds gebruik maken van Scala in veel van onze eenheden weten wij dat de Scala-systemen gemakkelijk toepasbaar zijn, overal waar onze bedrijfsactiviteiten in de wereld plaatsvinden. Rond het Scala-systeem gaan wij wereldwijd standaardisatievormen invoeren zowel voor onze bestaande systemen als nieuwe gebruikers, waarmee wij onze bedrijfsvoering en financiële rapportage kunnen standaardiseren en verbeteren."

De opdracht omvat een upgrade van de reeds toegepaste Scala-systemen naar Scala 5.1, conversie naar het Microsoft SQL 7 platform en uitbreiding met nieuwe licenties, waardoor Ericsson een van de grootste klanten ter wereld wordt van Scala.

Met wereldwijd ruim 100.000 werknemers en activiteiten in 140 landen, heeft Ericsson behoefte aan een bedrijfsvoeringsysteem voor haar kleine en middelgrote activiteiten dat toegesneden is op de wereldschaal van haar bedrijf. Scala Global Series, beschikbaar in meer dan 30 talen en wereldwijd toegepast in ruim 90 landen, voldoet perfect aan de behoeften van Ericsson.

"Wij zijn bijzonder verheugd met het besluit van Ericsson om het gebruik van Scala Global Series uit te breiden", zo reageert Chris Houle, Chief Executive Officer van Scala Business Solutions. "De keuze van Ericsson voor Scala bevestigt voor ons en voor onze bestaande gebruikers, dat Scala op de juiste strategische koers zit."

- meer -

Profiel

Scala Business Solutions N.V. maakt wereldwijde e-business mogelijk door middel van aan het Internet gekoppelde toepassingen voor bedrijfsbeheer en e-business, in combinatie met lokale en wereldwijde ondersteuning. De producten van Scala worden wereldwijd in meer dan 60 landen verkocht, geïnstalleerd en ondersteund. Scala's klanten, waaronder ABB Asea Brown Boveri, Alfa Laval, Deloitte & Touche, Ericsson, General Motors, Motoman Robotics, Novartis, PG Life.COM, PepsiCo, Sheraton, Sandvik, Siemens, Tetra Pak, Volvo en Zoo Village.Com, profiteren alle van Scala's vermogen om informatie om te zetten in kennis en om nieuwe technologie om te zetten in bedrijfsvoordelen. Door strategische allianties met partners als Microsoft, weet Scala betaalbare technologische oplossingen voor e-business te leveren.

Scala's bekroonde toepassing voor e-business, Scala.Solutions, gebaseerd op XML en ondersteuning van Microsoft BizTalk, bevat onder meer ondersteuning voor draadloze (WAP) toepassingen en voor Active Language dat, in tegenstelling tot andere oplossingen met verschillende web-pagina's voor elke taal, meertalige mogelijkheden biedt waarbij van dezelfde web-pagina gebruik wordt gemaakt.

Scala Business Solutions staat genoteerd aan de Amsterdamse Effectenbeurs (AEX: SCA), heeft wereldwijd 1.000 mensen in dienst en had in 1998 een omzet van USD 89,3 miljoen.

Voor meer informatie over Scala Business Solutions en producten, bezoek onze website: www.scalaworld.com.

Scala - "Empowering Global Commerce"

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Neville Hobson
Scala Business Solutions
Mob: +31 655 763 924
E-mail: neville.hobson@scala-bs.nl Heléne Wolpher
Scala Business Solutions
E-mail: (helene.wolpher@scala.se)

Scala® is een geregistreerd handelsmerk. Overige handelsmerken en geregistreerde handelsmerken zijn eigendom van de desbetreffende eigenaren. © Scala Business Solutions N.V., 2000. Alle rechten voorbehouden.

- einde -