Advertentieverkoop Freeler exclusief via DoubleClick

DoubleClick

Advertentieverkoop Freeler exclusief via Doubleclick

4 - 1 - 2000
Vanaf vandaag verzorgt DoubleClick (www.doubleclick.net) de plaatsing en verkoop van advertenties op de site van Internet-provider Freeler. Freeler telt 360.000 leden en is hard op weg om Nederlands grootste aanbieder van gratis Internet te worden. Een groot deel van de Freeler-leden bezoekt dagelijks www.freeler.nl. De homepage is daarmee de best bezochte van de gratis Internet-aanbieders in Nederland; een uitstekende plek om te adverteren op het Web.

"Vanwege de kwalitatief hoogwaardige sites in ons netwerk komt de reclameboodschap bij de juiste doelgroep terecht. De site van Freeler, met actueel nieuws en interessante rubrieken, betekent een belangrijke uitbreiding van ons bereik", aldus Pim Koldenhof, managing director DoubleClick Benelux. Wat DoubleClick succesvol maakt, is dat adverteerders via dit netwerk van Internet-sites gericht en effectief hun doelgroep kunnen bereiken. Met DoubleClick's gepatenteerde DART-technologie is het mogelijk bezoekers van een site steeds passende advertenties te tonen. Adverteerders voorkomen hiermee bijvoorbeeld dat een bepaalde boodschap te vaak wordt gezien en zijn effect verliest. Over Freeler
Freeler, onderneming van FREEHOLD BV, is op initiatief van ING Bank, Nationale Nederlanden en Postbank in september 1999 van start gegaan. Freeler is een zelfstandige Internet Service Provider die zich tot doel stelt Internet toegankelijk te maken voor iedereen, zowel in technisch zin als met betrekking tot de kosten. Daarnaast brengen de Freejay's de bezoeker direct naar de onderwerpen en sites van hun interesse. Op dit moment heeft Freeler meer dan 360.000 leden en behoort de site tot de meest bezochte van Nederland.

Over DoubleClick
DoubleClick richt zich op de exploitatie van reclamemogelijkheden op Internet. Daartoe biedt het bedrijf adverteerders de mogelijkheid op een netwerk van vooraanstaande websites te adverteren. Kennis van het online medialandschap, het omvangrijke netwerk van vooraanstaande sites in combinatie met de innovatieve DART-technologie liggen ten grondslag aan de leidende marktpositie van DoubleClick. Hiermee wordt het voor adverteerders mogelijk succesvol doelgericht online te adverteren, real-time de resultaten te volgen en, mocht dat nodig zijn, hun campagne te optimaliseren. DoubleClick werkt uitsluitend met een netwerk van 1500 topsites. In Nederland zijn dit sites als AltaVista, TMF, Disney, Radio 538 en Nedstat. DoubleClick plaatst wereldwijd 20 miljard advertenties per maand. DoubleClick is genoteerd aan de New Yorkse Nasdaq-beurs onder 'DCLK'. In Nederland is DoubleClick gevestigd in Almere.

Voor meer informatie:
Pim Koldenhof