Voorzitter Raad benoemd tot interim-chef bij Baan Company

Datum nieuwsfeit: 04-01-2000

CEO BAAN, MARY COLEMAN, LEGT FUNCTIE NEER

Voorzitter Raad van Commissarissen, Pierre Everaert, benoemd tot interim-CEO

Barneveld (Nederland) en Herndon (Virginia) - 4 januari 2000 - Baan Company N.V. (Nasdaq: BAANF; ASE: BAAN) maakt bekend dat Mary Coleman haar functie als Chief Executive Officer met onmiddellijke ingang heeft neergelegd. Zij gaat zich richten op andere IT-gerelateerde activiteiten dichter bij haar woonplaats in Silicon Valley. De huidige voorzitter van de Raad van Commissarissen van Baan, Pierre Everaert, heeft de rol van interim-CEO op zich genomen. Hij doet afstand van zijn taken voor de Raad van Commissarissen tot er een nieuwe CEO wordt aangesteld, waar men inmiddels naar op zoek is. Joop Janssen, lid van de Raad van Commissarissen, zal de rol van Voorzitter van de Raad van Commissarissen op zich nemen tot er een nieuwe CEO is gevonden en Everaert terug kan keren in deze positie.

"Nu de dreiging van het jaar 2000, die de hele branche voor bedrijfsapplicaties vorig jaar heeft getroffen, is weggevallen heb ik alle vertrouwen in onze kansen en in de mogelijkheden om een rol van betekenis te spelen", aldus Everaert. "De feedback van klanten en analisten tijdens de laatste BaanWorld in Wenen onderstreept dat wij met onze geïntegreerde producten en e-business-strategie op de juiste koers zitten. Ik vind het belangrijk dat al onze klanten weten dat deze verandering onze continue betrokkenheid op geen enkele manier negatief beïnvloedt en wij zoals altijd klaar zullen staan voor de klant."

Pierre Everaert (60) heeft 34 jaar ervaring als bestuurder bij bedrijven zoals Goodyear, General Biscuits (Frankrijk) waar hij Vice Chairman was, Ahold USA waar hij de functie van CEO vervulde en Koninklijke Ahold waar hij President en CEO was. In 1992 zat Everaert in de Raad van Bestuur van Philips Electronics en was hij tevens bestuursvoorzitter van Philips North America. Op dit moment is Everaert lid van diverse raden van bestuur in Europa en de Verenigde Staten.

Baan Company

Het in 1978 opgerichte Baan Company (Nasdaq: BAANF; ASE: BAAN) is een vooraanstaand leverancier van bedrijfssoftware. Het productassortiment bestaat uit hoogwaardige, uit componenten opgebouwde applicaties voor front-office-, corporate-office- en back-officeautomatisering die inmiddels wereldwijd bij meer dan 12.000 bedrijfsvestigingen in gebruik optimaliseren de belangrijkste bedrijfsprocessen, kunnen snel geïmplementeerd en in gebruik genomen worden, zijn gemakkelijk aan veranderende omstandigheden aan te passen en optimaliseren het beheer van informatie in de gehele waardeketen.

Baan Company heeft twee hoofdkantoren: een in Barneveld en een in Reston (Virginia, VS). Voor meer informatie kunt u terecht op het volgende webadres: www.baan.com.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Baan Company Investor Relations:
David Spille, Manager Investor Relations
e-mail: (dspille@baan.com)