Alpinvest koopt Duitse marktleider in lichtkoepels

Datum nieuwsfeit: 04-01-2000
Alpinvest

Naarden, 4 januari 2000

Alpinvest koopt de Duitse marktleider in lichtkoepels en ventilatie-systemen

Alpinvest heeft een bindende overeenkomst met Skanska, (een Zweedse groep actief in de projectontwikkeling en in dienstverlening in de bouwbranche) getekend betreffende de acquisitie van 100 % van de Essmann Groep, Bad Salzuflen, Duitsland.
Essmann Groep is de marktleider in Duitsland voor de productie en marketing van lichtkoepels en rook- en hitte-ventilatiesystemen. De belangrijkste markten voor Essmann zijn Duitsland en Frankrijk, waar ook eigen productiefaciliteiten aanwezig zijn. Essmann beschikt verder over verkoopbureaus in Polen, Tsjechië en Hongarije. Essmann Groep heeft in 1999 een omzet van DM 178,5 miljoen gerealiseerd. Alpinvest Beratungsgesellschaft für Beteiligungen in Frankfurt heeft Alpinvest Holding NV bij deze transactie geadviseerd.

Noot voor redacties