3Com annonceert strategie voor bouw E-Networks voor provider

Datum nieuwsfeit: 04-01-2000

3Com annonceert strategie voor bouwen van E-Networks voor service-providers

CommWorks-architectuur schept kansen voor nieuwe services en onderscheidend productaanbod

Maarssen / Brussel, 4 januari 2000 - 3Com presenteert een nieuwe strategie voor levering van e-Networks aan service-providers. Op basis van haar CommWorks-architectuur levert 3Com veelzijdige multiservice-oplossingen op basis van packet-transport, waarmee service-providers de beschikking krijgen over een route om hun bestaande analoge netwerken te migreren naar geconvergeerde nieuwe-generatie multimedia-netwerken. Met zijn drielaagse structuur - betrouwbare media-processing (analoog-digitaalvertaling), uitgebreide functionaliteit voor gespreks-management en flexibele service-ontwikkeling - stelt de CommWorks-architectuur providers in staat hun nu nog gescheiden infrastructuren voor remote access, IP-telefonie, draadloze datacommunicatie en breedband-toegang te bundelen op één enkel geïntegreerd IP-netwerk. Dit biedt service-providers de mogelijkheid om hun services te differentiëren, nieuwe omzet-genererende diensten te ontwikkelen, en een unieke positie te verwerven in de sterk concurrerende communicatiemarkt.

Met haar e-Networks-strategie voor service-providers versterkt 3Com haar leidende positie als oplossingsleverancier in de opkomende markt voor packet-geroriënteerde netwerken. 3Com doet dat op basis van drie sterke punten: * Jarenlang leiderschap in carrier-class Internet toegangssystemen (mondiaal marktaandeel 40 procent volgens Synergy Research Group) en de grote installed base bij veel van 's werelds grootste service-providers. * Enige leverancier van een complete, gestandaardiseerde IP-omgeving met open interfaces voor levering van geavanceerde services en de bouw van nieuwe-generatie packet-georiënteerde infrastructuur. * Duidelijke profilering ten opzichte van concurrenten die slechts deeloplossingen leveren die niet schaalbaar zijn en/of nauwelijks multiservice-ondersteuning bieden (bijvoorbeeld alleen IP-telefonie of remote access).

De huidige annoncering vormt de nieuwste component van 3Com's e-Networks-strategie, die gericht is op de netwerkbehoeften van drie onderscheiden maar gerelateerde markten: bedrijven, consumenten en service-providers.

"Dit is een natuurlijke evolutie van 3Com's Carrier Systems-activiteiten," verklaarde Eric Benhamou, voorzitter en CEO van 3Com Corporation. "Op basis van onze toonaangevende rol in remote access, IP-telefonie en draadloze oplossingen verwachten we ook een hoofdrol te kunnen spelen in IP-georiënteerde services en verdere infrastructurele ontwikkelingen. 3Com is als geen ander toegerust om voorop te lopen in de migratie van circuit-geschakelde architecturen naar packet-georiënteerde e-Networks."

CommWorks-architectuur
3Com's CommWorks architectuur is gebaseerd op open standaarden en interfaces en komt tegemoet aan de behoefte aan een samenhangende telecom-architectuur waarin uiteenlopende services kunnen worden gebundeld in één netwerkomgeving. De 3-laags CommWorks architectuur versoepelt de migratie van de huidige analoge netwerken naar nieuwe geconvergeerde netwerken op basis van packet-transport. De eerste twee lagen van de architectuur zijn gericht op universele connectiviteitseisen, de derde laag biedt flexibele aanpassingsmogelijkheden via interfaces voor ontwikkeling en inzet van applicaties en services.

CommWorks vormt het hart van 3Com's strategisch streven om service-providers e-Networks te leveren waarmee ze hun gebruikers gedifferentieerde services kunnen bieden, nieuwe inkomensmogelijkheden kunnen creëren en hun marktpositie kunnen versterken.

Over 3Com
3Com biedt ruim 300 miljoen gebruikers netwerktoegang tot een rijke verscheidenheid aan informatiebronnen, op basis van meer producten en technologieën dan enige andere netwerkleverancier. 3Com's innovatieve oplossingen geven antwoord op de netwerkbehoeften van een brede groep gebruikers, van consument en eenmansbedrijf tot multinational, en van telecomaanbieder tot network service provider. 3Com onderhoudt websites op www.3com.nl en www.3com.be.

Voor meer informatie:
Hinke de Koning Communicatie