Studenten Hogeschool Holland vormen werkgroepen

Kop: Studenten vormen zelfstandige werkgroepen

Datum: 05 januari 2000

Tekst:
In het kader van de studie Bedrijfspresentatie aan de Hogeschool Holland hebben ruim 80 studenten zich geformeerd in vier verschillende werkgroepen: 16-bits, wens2000, @bc en Bureau Wildenborch. Ze kregen in het kader van de studie, die de vakgebieden marketing, communicatie en vormgeving omvat, de opdracht om zich in het beroepenveld te profileren.

16-bits:
De werkgroep 16-bits heeft op 25 november jl. de zeer succesvolle Javaday georganiseerd. Deze dag stond in het kader van IT-studenten, waarbij er diverse workshops werden aangeboden die een kijkje lieten zien in de keuken van javagames (een programmeertaal van spelletjes op internet). Vooraf geselecteerde kandidaten kwamen die dag informatie opdoen en kennismaken met het werkveld, wat uiteindelijk heeft geleid tot een aantal afstudeerders en nieuwe werknemers. Het succes van deze dag heeft geresulteerd in een jaarlijks evenement, want de eerste Javaday zal zeker niet de laatste zijn! Tevens krijgt 16-bits een sponsorship, waarbij de opdrachtgever de studenten één jaar lang gaat sponsoren.

Wens2000:
Vanaf 27 december is er een wenstram in Amsterdam die volstaat met wensen voor en door de maatschappij. De wenstram zal één maand lang rondrijden. Op deze manier willen de studenten de Doe Een Wens Stichting meer naamsbekendheid geven. Deze stichting vervult wensen van kinderen met een levensbedreigende ziekte. Op de tram zal het gironummer komen te staan, omringd door allerlei wensen die de afgelopen 3 maanden zijn ingezameld. Door deze tram worden alle Amsterdammers betrokken bij deze rondrijdende kunstvorm.

Bureau Wildenborch:
Het thema waarvoor is gekozen door de Bureau Wildenborch is het helpen van afstuderende jongeren aan een baan. In samenwerking met een beursgenoteerde uitzendbureau zal begin 2000 een spectaculaire promotie actie op touw gezet worden. De promotie actie zal plaats vinden op drie scholen van de HES in Amsterdam. De uiteindelijk afsluiting (après schooldag) zal plaatsvinden op de Hogeschool Holland te Diemen. Hier zal een feestelijke dag worden georganiseerd.

@bc:
Op 17 januari 2000 wordt de website www.studieweb.nl gelanceerd. Vanaf die dag is het mogelijk om via internet informatie te krijgen over de 4 HBO-opleidingen van de Academie voor Communicatie aan de Hogeschool Holland. Er blijkt een grote behoefte te bestaan om via Internet informatie te krijgen over de opleidingen, stages en afstudeermogelijkheden, roosterwijzigingen, beroepsmogelijkheden na de studie en studieresultaten. Tevens zal de website als visitekaartje fungeren naar stagebedrijven en potentiële werkgevers.

Alle informatie over 16-bits is te vinden op: www.barts.nl/16bits

Alle informatie over Wens2000 is te vinden op: www.wens2000.com