Politiebericht Eindhoven

Korps: Brabant-Zuid-Oost, plaats: Eindhoven 05-01-2000

Persbericht van woensdag 5 januari 2000/

Son: Diefstal uit bedrijf
Tussen dinsdagmiddag 17.00 uur en woensdag 07.30 uur, zijn er vanuit een bedrijf op het Science park, vier notebooks weggenomen uit verschillende kantoren in het bedrijf. Onbekend is nog hoe men in het bedrijf is kunnen komen. Er zijn geen sporen van braak aangetroffen.

Deurne: Autogordel controle
Bij een autogordel controle op de Stationsstraat zijn woensdagmorgen tussen 11.00 en 11.45 uur, 50 bestuurders gecontroleerd. 9 bestuurders kregen een proces verbaal.

Nuenen: Autogordelcontrole
Bij een autogordel controle op de Europalaan te Nuenen zijn woensdagmiddag tussen 13.30 uur en 14.30 uur, 50 bestuurders gecontroleerd. 4 van hen kregen een proces verbaal.

Gemert: Autogordelcontrole
Op de St. Annastraat is vanmorgen tussen 09.15 uur en 10.00 uur een autogordel controle gehouden. Van de 30 gecontroleerde bestuurders kregen er 6 een proces verbaal.

Bakel: Snelheidscontrole
Woensdagmiddag tussen 12.00 uur en 14.30 uur, is er een snelheidscontrole gehouden op de Gemertseweg. Van de 1041 gecontroleerde voertuigen reden er 101 harder dan de toegestane snelheid van 50 km/u. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 80 km/u.

Steensel: Verkeerscontrole
Bij een algemene verkeerscontrole op de Eindhovenseweg zijn 12 bestuurders bekeurd omdat zij harder reden dan de toegestane snelheid van 50 km/u. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 76 km/u. 1 bestuurder kreeg een proces verbaal wegens een verlopen rijbewijs en 1 bestuurder kreeg een proces verbaal omdat hij geen gordel droeg.

Bergeijk: Diefstal bromfiets
Woensdagmiddag tussen 13.30 uur en 13.50 uur, is er een bromfiets, merk Puch, type Typhoon, kleur geel/wit, weggenomen. De bromfiets stond geparkeerd voor een woning aan het Hof.

Valkenswaard: Aanhouding na verduistering
Woensdagmorgen om 11.40 uur, is op de Provinciale weg in de gemeente Bergeijk een 28-jarige inwoner van Sittard aangehouden. De man had kort voor zijn aanhouding bij een tankstation getankt zonder te betalen. Een taxichauffeur die via de mobilofoon gehoord had wat er gebeurd was heeft de verdachte gevolgd en zijn positie aan de politie doorgegeven waardoor deze de verdachte kon aanhouden. De auto waar de verdachte in reed is vermoedelijk gestolen. De politie stelt een nader onderzoek in. De verdachte is voor onderzoek ingesloten.