Gratis sprekers over duurzame stedebouw

Datum nieuwsfeit: 05-01-2000

Gratis sprekers over duurzame stedebouw

Wie een bijeenkomst organiseert over duurzame stedebouw, kan gebruik maken van een gratis lezing door een stedebouwkundige of een landschapsarchitect. In de lezing staat centraal hoe verschillende partijen kunnen werken met het Nationaal Pakket Duurzame Stedebouw.

De spreker geeft antwoord op onder meer de volgende vragen: Wie moeten bij het proces worden betrokken? Welke maatregelen moeten op welk moment aan de orde komen? Hoe kan worden voorkomen dat ambities struikelen in de loop van het proces? Hoe kan een duurzaam stedebouwkundig concept worden opgebouwd? Welke milieumaatregelen vallen onder duurzame stedebouw en hoe passen die bij de verschillende woon- en werkgebieden zoals een flatwijk, centrum of een bedrijventerrein?

Alle onderwerpen worden geïllustreerd met veel praktische voorbeelden. De lezingen zijn bedoeld voor het onderwijs, inspecties, gemeenten, provincies, projectontwikkelaars, beheerders, ontwerpers, gebruikers- en belangengroepen (bijvoorbeeld VAC's, milieufederaties). Er zijn 50 gratis lezingen beschikbaar. De lezingen kunnen worden aangevraagd bij het Nationaal Dubo Centrum, telefoon (030) 23 93 000.

5 januari 2000