Politiebericht Brabant-Noord

Politiebericht

Korps: Brabant-Noord, plaats: 's-Hertogenbosch 05-01-2000

Persbericht district Den Bosch/

VERDACHTE POGING RAMKRAAK AANGEHOUDEN (?s-Hertogenbosch) Woensdagmorgenvroeg is een 22-jarige inwoner uit ?s-Hertogenbosch in zijn woning aan de Aartshertogenlaan in zijn woonplaats aangehouden. De man wordt ervan verdacht kort daarvoor met zijn auto de pui van een juwelier op de Minderbroederstraat in ?s-Hertogenbosch te hebben geramd. De verdachte sloeg op de vlucht nadat het luide alarm afging. Een ooggetuige belde de politie die de man enkele minuten later in zijn woning kon aanhouden. Hij is ingesloten en zijn auto is inbeslaggenomen. Voor zover kon worden nagegaan is er niets ontvreemd. Er ontstond schade aan de toegangsdeur.

WATERLEKKAGE (?s-Hertogenbosch)
Dinsdagavond is de politie te hulp geroepen op de Westwal in ?s-Hertogenbosch in verband met waterlekkage komende vanuit een bovengelegen woning. In de woning van de melder was veel waterschade. Op het moment dat de politie een onderzoek wilde instellen in de woning van de bovenbuurman kwam deze net thuis. Het bleek dat de wateroverlast werd veroorzaakt door een kapotte wasmachineaansluiting.

ZAKKENROLLERIJ (?s-Hertogenbosch)
Dinsdagmiddag is van een 82-jarige Bossche op de Hinthamerstraat in ?s-Hertogenbosch een geldbedrag gerold. De vrouw had een geldbedrag van enkele honderden guldens in haar portemonnee zitten.

MAN VERMOEDELIJK AANGEREDEN (?s-Hertogenbosch)
Van dinsdag op woensdag is een 38-jarige Bosschenaar op de Hekellaan in
?s-Hertogenbosch vermoedelijk door een aanrijding gewond geraakt. De politie zoekt getuigen. De man werd nabij een oversteekplaats bij de kruising Hekellaan / Van Sasse van Ysselstraat met een gebroken been op straat aangetroffen. Vermoedelijk door alcoholgebruik was de man niet in staat te vertellen wat er was gebeurd. Hij is per ambulance overgebracht naar het ziekenhuis.
De politie verzoekt eventuele getuigen contact op te nemen met tel.nr. 073-6991699.

COMPUTERDIEFSTALLEN (?s-Hertogenbosch)
Van dinsdag op woensdag is ingebroken in een bedrijfspand aan De Tweeling in
?s-Hertogenbosch. Uit het pand is o.a. een computer ontvreemd.
--
Hetzelfde overkwam een bedrijf aan de Geert Grootestraat in ?s-Hertogenbosch. Hier is een computerterminal weggenomen.