Politiebericht Brabant-Noord

Korps: Brabant-Noord, plaats: Boxtel 05-01-2000

Persbericht district Aa & Dommel/

SNELHEIDSCONTROLE (Vught)
Dinsdagmiddag is snelheidscontrole gehouden op de Rijksweg N65 onder Vught. Op deze weg waar 80 km/u gereden mag worden werden 342 voertuigen gecontroleerd. 19 voertuigen zijn gefotografeerd omdat ze te hard reden. De hoogst gemeten snelheid was 130 km/u.

AUTOBRAND (Liempde)
Dinsdagmiddag is brand uitgebroken in een auto die geparkeerd stond op een parkeerterrein bij een benzinestation aan de Rijksweg A2 onder Liempde. Door onbekende oorzaak ontstond onder de motorkap brand. De bestuurder heeft nog geprobeerd de brand met een brandblusser te blussen. Dat lukte echter niet. De brandweer heeft de brand geblust. Door kijkers naar de brand ontstond op de Rijksweg A2 nog een aanrijding tussen 7 auto?s. Daarbij raakte niemand gewond.

INBRAAK WONING (Berlicum)
Dinsdagavond is ingebroken in een woning aan de Egge in Berlicum. Een raam aan de achterzijde van de woning werd opengebroken. Alle kasten in de woning werden doorzocht. Enkele sieraden werden gestolen.

TE VEEL GEDRONKEN (Boxtel)
In de nacht van dinsdag op woensdag is een 66-jarige vrouw uit Boxtel bekeurd omdat ze met een auto reed terwijl ze te veel gedronken had. De vrouw kreeg een rijverbod van 3 uur.
De controle vond plaats op de Achterberghstraat in Boxtel.

BRAND (Helvoirt)
Door nog onbekende oorzaak is woensdagmorgen, rond 05.00 uur, brand ontstaan in het afzuigsysteem van een houtbedrijf aan de Industrieweg in Helvoirt. Doordat het afzuigsysteem in een stofhok eindigt, werd door de brandweer de brand als een middelbrand behandeld. De brandweer is enkele uren bezig geweest om het vuur te blussen. De schade is beperkt gebleven tot de afzuiginstallatie.

INBRAAK IN SCHUUR (Liempde)
In de nacht van dinsdag op woensdag is ingebroken in een schuur aan de Meulenkesweg in Liempde. De deur van de schuur werd opengebroken. In de schuur werd een daar staande bestelauto opengebroken. Een hoeveelheid elektrisch gereedschap werd gestolen. Ook in een schuur aan de Gemondsestraat in Liempde is in diezelfde nacht ingebroken. Ook hier werd de deur opengebroken. Elektrisch gereedschap en twee rijzadels werden gestolen.

INBRAAK AUTO (Vught)
Dinsdagavond is ingebroken in een auto die geparkeerd stond aan de Kaaiengatweg in Vught. Van de auto werd een ruit ingeslagen. Een aantal cd?s werden gestolen.

SNELHEIDSCONTROLE (Vught)
Woensdagmorgen is snelheidscontrole gehouden op de Vijverboschweg in Vught. 148 voertuigen werden op deze weg waar 50 km/u gereden mag worden gecontroleerd. 47 bestuurders zijn gefotografeerd omdat ze te hard reden. De hoogst gereden snelheid was 84 km/u.