Freek de Boer vangt aan met Master of Wine studie Londen

Datum nieuwsfeit: 05-01-2000

Nieuwe Master of Wine?

Freek de Boer vangt aan met Master of Wine

Freek de Boer vangt volgende week aan met de unieke Master of Wine studie in Londen. Deze opleiding heeft een groot aanzien en biedt de mogelijkheid om in de wijnbranche internationaal door te groeien. Nederland telt momenteel slecht één master of wine (Frank Smulders).

De studie Master of Wine is naast de universitaire studie oenologoe - die zich richt op de scheikundige kant van wijn - de hoogste internationale opleiding op het gebied van wijn. De studie duurt twee jaar en is zwaar om met succes te volbrengen. Het examen bestaat onder meer uit het "blind proeven" van wijn gedurende drie dagen.

De opleiding wordt gesteund door o.a. Robert Mondavi, Rosemount Estate, Allied Domecq en Bollinger en is succesvol doorgelopen door Hugh Johnson, Jancis Robinson en Micheal Broadbent.

Freek de Boer is sinds vijf jaar vinoloog en is sinds zes jaar werkzaam in de wijnbranche. Hij is mede-eigenaar van het bedrijf 5ou6 Bouteilles, dat op trendzettende wijze workshops en seminars organiseert over het thema wijn.

EINDE PERSBERICHT

Voor meer informatie: Noële Ruitenberg, tel. 0514-569574 of 06-29023636 of e-mail: (noele@5ou6.nl)