Apple levert 'flat panel'-beeldscherm de Cinema Display

Apple Benelux

Think different.

Apple levert de Cinema Display

Het grootste LCD-scherm dat ooit op de markt is gebracht

Bunnik, 5 januari 2000 - Apple levert nu de Apple Cinema Display, een volledig digitaal 22-inch "flat panel"-beeldscherm met een haarscherpe beeldweergave zonder vertekening in een unieke breedbeelduitvoering. De Apple Cinema Display is hiermee het grootste LCD-scherm dat ooit op de markt is gebracht. Samen met de nieuwe, volledig digitale Power Mac G4-computer vormt de Cinema Display de ideale combinatie voor professionals in de grafische sector.

"De Apple Cinema Display is het fraaiste en beste volledig digitale "flat panel"-beeldscherm dat ooit is gemaakt", aldus Phil Schiller, Apple's vice-president voor Worldwide Product Marketing. "In combinatie met de bijzonder geavanceerde en zeer snelle grafische mogelijkheden van de nieuwe Power Mac G4 is de Cinema Display het systeem bij uitstek voor iedereen die in de grafische branche of in de publishingsector werkzaam is, omdat het zelfs de meest veeleisende taken probleemloos kan uitvoeren."

De Apple Cinema Display bevat een door LG.Philips LCD Co. geproduceerde 22-inch "active-matrix" LCD en biedt een weergave die twee keer zo helder en zo scherp is als die van een CRT-beeldscherm, terwijl het contrast maar liefst drie maal hoger ligt. Bovendien zijn schermflikkeringen zo goed als geëlimineerd. De beeldinformatie wordt door de Apple Power Mac G4 digitaal doorgegeven. Tot slot is het beeldscherm voorzien van een geïntegreerde USB-hub met twee poorten, zodat USB-randapparatuur snel en eenvoudig kan worden aangesloten.

Op het platte beeldscherm kunnen twee volledige pagina's naast elkaar worden weergegeven. Dit is van belang voor grafici en DTP'ers die veel werkruimte nodig hebben. Vorige maand heeft LG.Philips aangekondigd de LCD op grote schaal te zullen produceren.

Behalve de Apple Cinema Display levert Apple nu ook een nieuwe, volledig digitale Studio Display van 15 inch. Dit scherm is voorzien van een digitale video-interface die compatibel is met alle modellen uit de nieuwe Power Mac G4-serie. De nieuwe Power Mac G4 bevat een PowerPC G4-processor van 350, 400 of 450 MHz, en biedt over de gehele linie niet alleen betere grafische prestaties maar ook diverse baanbrekende opties, zoals de draadloze
AirPort-netwerkfunctionaliteit.

De Apple Cinema Display wordt uitsluitend geleverd via The Apple Store, in combinatie met een nieuwe Power Mac G4-computer. De combinatie is tijdelijk evenwel niet leverbaar. Van zodra dit productaanbod opnieuw beschikbaar is, verneemt u hier meer over via de website van Apple Computer Benelux.

Websites van Apple:
Voor informatie over Apple Computer: www.apple.com Voor informatie over Apple Computer Benelux: www.apple.com/nl Voor persberichten, achtergrondmateriaal en contactinformatie: www.apple.com/pr

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: Steven Van den Eynde
Outsource, Marketing & Communications
P/A Apple Computer Benelux
Buro & Design Center
Heizel Esplanade 1, box 100
Tel: +32 (0)2-474-42-57
Fax: +32 (0)2-474-43-00
Email: (vandeneynde.s@euro.apple.com)

Copyright 2000, Apple Computer, Inc. Alle rechten voorbehouden.