Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Scholieren op vakantie naar de Universiteit Twente

Datum nieuwsfeit: 06-01-2000
Vindplaats van dit bericht
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten
Universiteit Twente

PB 00/02 6 januari 2000

Twente SUMMERCAMPus blijkt gat in de markt.

Scholieren op vakantie naar de Universiteit Twente

Vakantie vieren op de campus van de Universiteit Twente: een uniek alternatief voor de bekende zeilweekenden en ruiterkampen. Twente SUMMERCAMPus organiseert voor het derde achtereenvolgende jaar vakanties voor middelbare scholieren op de campus van de Universiteit Twente. In een week een raket bouwen, een game, videoclip of reclamecampagne maken, of een achterstand in een schoolvak bijspijkeren: er zijn verschillende mogelijkheden. De sport- en culturele faciliteiten van de UT maken de uitdagende vakanties compleet.

Met eigentijdse thema's zoals reclame, videoclips, multimedia en hightech biedt de Universiteit Twente uitdagende vakanties aan. Op de leest geschoeid van een Amerikaans 'summercamp' is er vorig jaar op de campus van de UT een speciaal bungalowpark gebouwd. De kampen zijn afwisselend Inspannend en ontspannend: in hun vrije tijd kunnen de scholieren zelf kiezen wat ze gaan doen: wie wil skaten gaat skaten, maar schermen, duiken, een theaterworkshop doen of klimmen kan ook.

uitdaging

Fleur de Nijs, 2e jaars student Toegepaste Communicatiewetenschap en werkzaam als marketing-coördinator van Twente SUMMERCAMPus: "Wij bieden meer dan de strandvakantie naar Spanje. Natuurlijk is er bij onze vakanties veel tijd voor sport, feest en cultuur, maar de deelnemers krijgen daarnaast de kans om in een team een uitdaging aan te gaan. Ook de ruime keuze aan activiteiten als wandklimmen, schieten, skaten en theaterworkshops moeten bijdragen aan een unieke vakantie. We streven ernaar dat elke deelnemer zichzelf aan het einde van de week heeft overtroffen."

Het kamp met de naam "ImPRESSive Media Productions" is daar een goed voorbeeld van: de deelnemers maken als 'jongste reclamebureau van Nederland' in één week tijd een echte promotiecampagne voor het Hi Prepay GSM-abonnement van KPN Telecom. Er wordt gebruik gemaakt van professionele multimedia apparatuur, TV- en audio studio's. Studenten die alles van het onderwerp af weten begeleiden de deelnemers."

ondernemerschap

Een bijzonder aspect aan Twente SUMMERCAMPus is dat studenten de hele organisatie runnen. De Universiteit Twente heeft ondernemerschap van studenten hoog in het vaandel staan. Vooral bij de bijspijkerkampen, die elke schoolvakantie vol zitten, blijkt dit goed te werken. De studenten kunnen zich prima inleven in de wereld van de scholieren.

Wegens het grote succes van vorig jaar, waarbij maar liefst 600 scholieren een weekje op vakantie gingen naar de universiteit, worden er de komende zomer zelfs tien verschillende kampen aangeboden, die allemaal twee of drie keer worden uitgevoerd. De kampen zijn bedoeld voor havo- en vwo-scholieren van 14 tot 18 jaar en vinden plaats van 9 juli tot en met 27 augustus. Gekozen kan worden uit: KIJK Space Camp, Mindstorms Robot Camp, Young Dynamic BusinessWeek, Debating Challenge 2000, ImPRESSive Media Productions, Creative Design Camp, Music Video Camp, Games Camp, Super Hockey Challenge en Bijspijkerkampen.


Een informatiebrochure kan worden aangevraagd bij Twente SUMMERCAMPus, tel. (053) 489 4890. Voor meer informatie is contact op te nemen met Lars Rengersen, manager Twente SUMMERCAMPus, tel. (053) 489 5891, e-mail (l.rengersen@veb.utwente.nl) Zie ook op Internet: www.twentesummercampus.nl/

© Universiteit Twente 1999

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie