Inprise maakt van nieuwe Interbase 6 open source-software

Datum nieuwsfeit: 06-01-2000

INPRISE MAAKT VAN INTERBASE 6 OPEN SOURCE-SOFTWARE

Amsterdam, 06 januari 2000 – Inprise gaat in de eerste helft van 2000 de nieuwe versie van haar SQL-database InterBase 6 als open source-software aanbieden. Inprise wil daarmee vooroplopen in de Linux-databasemarkt. InterBase 6 is geschikt voor verschillende platformen, waaronder Linux, Windows NT en Solaris.

Het bedrijf neemt deze stap op basis van de overtuiging dat elke Linux-distributie niet zonder InterBase kan, aldus Dale Fuller, interim-CEO en President van Inprise Corporation. "Door van Interbase 6 een open source-product te maken, komt een hoogwaardige database breed beschikbaar voor bedrijven die daarmee applicaties kunnen ontwikkelen voor zakelijk gebruik, het Internet en 'mobile computing'."

Volgens Eric S. Raymond, President van het Open Source Initiative, betekent het initiatief van Inprise een grote stap vooruit voor softwaregebruikers. "Nu het beschikbaar stellen van besturingssystemen en middleware volgens het open source-model de norm wordt, zal de keus van Inprise leiden tot verdere voordelen voor gebruikers op het gebied van betrouwbaarheid, veiligheid en total cost-of-ownership."

De broncode van InterBase is naar verwachting in de eerste helft van 2000 beschikbaar. Inprise zal versie 5.6 van InterBase blijven verkopen en ondersteunen via de gebruikelijke kanalen. Meer informatie hierover is beschikbaar op de Web-site www.borland.com

InterBase 6

InterBase 6 is een krachtige, cross-platform SQL-database die ontworpen is voor de ontwikkeling van bedrijfskritische toepassingen, Internetapplicaties en toepassingen voor mobile computing. InterBase is geschikt voor gebruik met Linux, Windows NT, Solaris en UNIX. Het product is sinds 1985 in gebruik bij bekende bedrijven als Motorola, Nokia, MCI, NASA en Boeing. InterBase onderscheidt zich door het gebruikersgemak, makkelijk onderhoud, eenvoudige installatie en kleine footprint.

Inprise / Borland

http: //www.borland.nl