Dolfijntje Wis overleden in Dolfinarium Harderwijk

Datum nieuwsfeit: 07-01-2000

DOLFIJN OVERLEDEN IN DOLFINARIUM HARDERWIJK

Harderwijk, 7 januari 2000 - Op 30 december jongstleden is in Dolfinarium Harderwijk het dolfijntje Wis overleden. De Faculteit Diergeneeskunde, Vakgroep Pathologie, Afdeling Bijzondere Dieren van de Rijksuniversiteit van Utrecht, heeft vandaag de eerste resultaten van de sectie gemeld en verricht momenteel nog verder onderzoek.

Reeds voor de kerstdagen was door de dierenverzorgers van het Dolfinarium opgemerkt dat Wis afwijkend gedrag vertoonde. Het dier had een gebrek aan eetlust, was lusteloos en bleek niet in staat zich optimaal te oriënteren. Uit voorzorg is dolfijn Wis onmiddellijk apart genomen. Wis verbleef met zijn moeder de laatste dagen onder intensieve begeleiding in een speciaal bassin.

De Faculteit Diergeneeskunde, Vakgroep Pathologie, Afdeling Bijzondere Dieren van de Rijksuniversiteit van Utrecht heeft inmiddels sectie verricht op het dier. Er zijn enkele kleine hersenbloedingen bij de dolfijn geconstateerd. Momenteel vindt verder onderzoek plaats.

Wis werd op 23 september 1998 in De Lagune van het Dolfinarium geboren. De eerste twee levensjaren van een pasgeboren dolfijn zijn in zijn algemeenheid spannend. Het Dolfinarium hoopt dat het verdere onderzoek inzicht zal geven in de exacte oorzaak van het overlijden van Wis.

Noot aan de redactie

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Marcelle van den Hoven, Manager Marketing & Communicatie Dolfinarium Harderwijk
Tel: (0341) 467 467