Politiebericht Brabant-Noord

Politiebericht

Korps: Brabant-Noord, plaats: 's-Hertogenbosch 07-01-2000

Persbericht district Den Bosch/

VERKEERSONGEVAL MET LETSEL (s-Hertogenbosch)
Op de Rijksweg A2 onder s-Hertogenbosch vond vanmorgen omstreeks 05.25 uur een on-geval plaats waarbij een 33-jarige vrouw uit Eindhoven ernstig gewond raakte. Zij is per ambulance overgebracht naar een ziekenhuis in Tilburg.
De vrouw reed met een door haar bestuurde personenauto op de rechter rijstrook van de rijksweg A2 in de richting van Vught. Op dezelfde rijstrook in dezelfde richting reed een vrachtauto die bestuurd werd door een 35-jarige man uit Bruchem. Deze voelde dat zijn vrachtauto aan de achterzijde werd aangereden, zag een regen van vuurspetters en conclu-deerde dat de auto van de vrouw onder de achterbumper van de vrachtauto beklemd zat. Hij wist zijn vrachtauto op de vluchtstrook tot stilstand te brengen.

MET BAKFIETS TEGEN BOOM- TWEE GEWONDEN (s-Hertogenbosch) Donderdagavond verloor een 39-jarige Bosschenaar de macht over het stuur van zijn bakfiets kwijt toen hij daarmee in de zachte berm langs het fietspad van Treurenburg in s-Hertogenbosch reed. Hij kwam samen met zijn op de bakfiets zittende 30 passagiere uit Hedel tegen een boom tot stilstand. Beiden raakten gewond en moesten worden overgebracht naar het ziekenhuis.

SOKKENDIEVEN (s-Hertogenbosch)
Donderdagavond zijn door een aantal onbekend gebleven personen dertig paar sokken met een totale waarde van ongeveer f. 750,00 gestolen uit een winkel aan de Visstraat in s-Hertogenbosch. Tussen 19.00 uur en 19.30 uur kwamen er twee, vermoedelijk van buitenlandse afkomst zijnde mannen met een vrouw en een kind in een kinderwagen de winkel binnen. Op dat moment was het personeel bezig om andere klanten te helpen. Kort daarop bemerkte men dat er 30 paar sokken gestolen waren. De daders waren toen inmiddels gevlogen.

MISHANDELING (s-Hertogenbosch)
Donderdagavond is een 17 jarig meisje uit Vught op de Hinthamerstraat in s-Hertogenbosch mishandeld. Zij moest zich onder behandeling stellen van een arts.
Het meisje liep met twee vriendinnen over genoemde straat en botste tegen een ander meisje dat ook in gezelschap was van twee vriendinnen. Er ontstond onenigheid waarop de Vughtse meisjes een winkel inliepen om escalatie te voorkomen. Toen zij later de winkel weer verlieten bleek dat zij opgewacht werden. Het 17-jarige meisje werd met een bijtende stof, vermoedelijk traangas in het gezicht gespoten en kreeg daarna een harde trap in het gelaat. Haar belaagsters wisten te ontkomen.

BRAND IN GARAGEBOX (s-Hertogenbosch)
Donderdagavond is er brand ontstaan in een garagebox aan de Zandveldstraat in s-Hertogenbosch. De brandweer heeft het vuur gedoofd. In de garage was gebruikte computer-apparatuur opgeslagen. Het slot van de garagedeur bleek te ontbreken waardoor de eigenaar vermoedt dat er is ingebroken en dat er sprake is van brandstichting.

OPENLIJKE GEWELDPLEGING (s-Hertogenbosch)
Afgelopen nacht zijn twee mannen, een 23-jarige inwoner van Rozenburg en een 38 jarige inwoner van Velddriel aangehouden terzake openlijke geweldpleging dan wel vernieling.
Omstreeks 04.00 uur stonden er twee politieauto s stil in de Karrenstraat in s-Hertogenbosch. De in de auto s zittende politiemensen zagen op dat moment twee mannen uit een horecagelegenheid komen vervolgens in hun richting gelopen kwamen. Tot hun grote verbazing stapten beide mannen op de motorkap van de politieauto s teneinde er aan de achterzijde weer af te lopen. Beide politieauto s werden hierdoor beschadigd. De 38-jarige man kon onmiddellijk worden aangehouden terwijl de 23-jarige man het op een lopen zette. Achtervolgd door een van de politiemensen kon hij uiteindelijk op de de Gruyterpassage voetje gelicht worden waarna hij is aangehouden.
Beide verdachten zijn in de loop van de morgen gehoord en hadden geen verklaring voor hun afwijkend gedrag.

VECHTPARTIJ IN CAFE (s-Hertogenbosch)
In een café aan de Hinthamerstraat in s-Hertogenbosch ontstond gisteravond een vechtpartij. De politie hield twee 32-jarige inwoners van Drunen aan als verdachten. Het tweetal was het café binnengekomen, ging aan de bar zitten. Een van hen begon een andere klant lastig te vallen. De barjuffrouw waarschuwde het tweetal en toen zij bleven vervelen zei zij dat het tweetal het café moest verlaten. In plaats van te vertrekken begonnen zij met een aantal bezoekers te vechten. De vechtpartij verplaatste zich naar buiten waar een van de verdachten kans zag om de barjuffrouw enkele malen hard in de maagstreek te trappen. De gewaarschuwde politie kon de twee onruststokers ter plaatse aanhouden.

BROMFIETSER GEWOND (s-Hertogenbosch)
Op de kruising van de Milaanstraat met de Romelaan is een 18-jarige bromfietsster uit s-Hertogenbosch gewond geraakt. Zij is met een gebroken bovenbeen en een arm uit de kom naar het ziekenhuis vervoerd. Haar even oude eveneens in s-Hertogenbosch wonende passagier kwam er met enkele blauwe plekken van af.
De bromfietsster reed over de Milaanstraat en verleende geen voorrang aan voor haar van rechts uit de Romelaan komende bestelauto die werd werd bestuurd door een 22-jarige Bos-schenaar.

RECITIFICATIE OP PERSBERICHT VAN 3 JANUARI 2000 (Oudheusden) In de nacht van zondag 2 op maandag 3 januari werd een 22-jarige inwoner van Oudheusden mishandeld nadat hij kort tevoren had geklaagd over geluidsoverlast van zijn overburen. Zijn klacht haalde niets uit en de geluidsoverlast bleef bestaan in verband met een daar gehouden feest.
De klager ging terug naar zijn woning en kreeg kort daarop bezoek van de hoofdbewoner van de woning waar gefeest werd. Later kwam daar nog een 49-jarige man uit Oudheusden, een bezoeker van het feest, bij. Deze gaf de klager een duw en zei dat hij niet moest zeuren. Daarna ontstond een handgemeen waarbij de klager enkele klappen opliep. De verdachte is inmiddels door de politie gehoord. In het eerdere persbericht is vermeld dat de mishandeling zou zijn gepleegd door een 21-jarige overbuurman. Dit blijkt dus niet juist te zijn.

VERKEERSCONTROLE (Vlijmen)
Tijdens een vanmorgen gehouden verkeerscontrole op de Vendreef in Vlijmen is tegen 5 autobestuurders proces-verbaal opgemaakt voor het niet dragen van de autogordel.