Scholier Ben Woldring (14) start nieuwe site: internetten.nl

Datum nieuwsfeit: 07-01-2000

Onder embargo tot vrijdag 7 januari

14 JARIGE SCHOLIER BEN WOLDRING START NIEUWE SITE: INTERNETTEN.NL

Usquert (GR.) 7 januari, Bencom laat het Nederlandse publiek kennis maken met een nieuwe website: www.internetten.nl

Vanaf vandaag kan iedereen zijn beste en voordeligste internetabonnement bepalen via www.internetten.nl. Dit is ook de plek om de aanbieder van computers voor het plaatsen van websites (hosting) te vergelijken. Hosting providers zorgen ervoor dat een site op domeinnaam (bijv. www.uwbedrijfsnaam.nl) toegankelijk is voor de rest van de wereld.

Aangezien er tegenwoordig al heel veel internetaanbieders in Nederland zijn, werd het hoog tijd voor een goed onafhankelijk en objectief interactief overzicht van de aanbieders. Daarom liet Ben Woldring van Bencom de domeinnaam www.internetten.nl al vroegtijdig registreren. Echter de drukke combinatie van ondernemer - scholier heeft ertoe bijgedragen dat de nieuwe site nu pas operationeel is.

Internettten.nl werkt als volgt: de bezoeker voert enkele gegevens in, bijv. het gewenste aantal e-mailadressen of de minimale ruimte voor een homepage! De wizards berekenen vervolgens direct online uit wat voor deze specifieke bezoeker de meest geschikte aanbieders zijn van dat moment. De gegevens worden allemaal zeer gespecificeerd weergegeven.

Internetten.nl schept duidelijkheid en transparantie in de ondoorzichtige Nederlandse internetmarkt. Dat daar grote behoefte aan is, blijkt al uit het bezoek van de testversie van internetten.nl, die nu al dagelijks meer dan 1.000 bezoekers trekt!

Steeds vaker vroegen consumenten en bedrijven aan Ben Woldring om behalve met overzichtelijke vergelijkingen van het telecomaanbod ook de markt van het internetaanbod transparant te maken.

Daarop ontstond de nieuwe site met een geavanceerde database die is ontstaan in samenwerking met Perplex! nieuwe media uit Arnhem, en met Gilbert van Wingerden van WebActive Publishing (beter bekend van het dagelijks e-zine WebStyle/Mail).

Informatie over Bencom:

Ben Woldring, 14 jaar, scholier (3 VWO) en waarschijnlijk de jongste ondernemer van Nederland is eigenaar van het bedrijf Bencom (www.bencom.nl).

Ben (die overigens niets te maken heeft met de GSM aanbieder Ben) begon eind 1998 met de populaire telecom site www.bellen.com, die zo'n 1500 bezoekers per dag krijgt en vorige maand de grens van 360.000 bezoekers heeft gepasseerd. Eind september is Bencom van start gegaan met www.belwijzer.nl Dit is een site waar men een online telecom advies krijgt aan de hand van de door de gebruiker ingevoerde telefoonnota!

Op www.bellen.com vinden internetters alles over telecom, zoals info over carrier-select, ISDN en actuele tariefsvergelijkingen tussen de Nederlandse GSM providers en "goedkoper bellen" bedrijven.
---------

Noot voor redacties