GM Europe gaat het jaar 2000 in met nieuw productierecord

Datum nieuwsfeit: 07-01-2000
AutoRai

GM Europe gaat het jaar 2000 in met een nieuw productierecord 7-1-00.

General Motors Europe (GME) beleefde in 1999 een nog nooit eerder vertoonde vraag naar nieuwe automobielen waardoor de productie naar absolute recordhoogtes werd gestuwd. Voor de eerste maal produceerde GME operations meer dan 2 miljoen automobielen en assemblage pakketten in één jaar. GM Europe's Opel / Vauxhall fabrieken produceerden een record aantal van 1.894 miljoen auto's gedurende 1999; en dat zijn er 52.000 meer dan in 1998. Daarnaast produceerde Saab Automobile AB vorig jaar 127.850 automobielen. De grote vraag naar deze producten van GME is een sterke indicatie dat de vergrote aandacht voor het product en de verbeterde productkwaliteit hun positieve uitwerking op de verkoopstatistieken in Europa zeker niet missen. Het verkoop succes van de Opel / Vauxhall Astra en de Zafira modellen resulteerden in een totale productie van meer dan 912.000 auto's en assemblage pakketten. Dit productierecord betekende een toename van bijna 230.000 auto's t.o.v. 1998. Goed uitgevoerde, hoog-kwalitatieve introducties van nieuwe modellen waren essentieel en die succesvolle resultaten droegen bij aan de vergrote productie van GME in 1999. "Onze strategische aanpak werpt duidelijk zijn vruchten af met klanten die de kwaliteit, de waarde en de gebruiksmogelijkheden van onze producten zeer waarderen," verklaarde Michael J. Burns, President van GM Europe. "De huidige positieve reactie op zowel de Opel / Vauxhall Astra en Zafira modellen als de Saab 9-5 Wagon is een prima moment om het momentum voort te zetten in een voortdurende groei gedurende deze nieuwe eeuw."