THIN Client/Server Interest Group verder onder vlag NGN

THIN Client/Server Interest Group gaat verder
onder de hoede van de
Netwerk Gebruikersgroep Nederland

Tiel, 7 januari 2000 - De THIN Client/Server Interest Group (SIG) zet sinds 1 januari 2000 haar activiteiten voort onder de vlag van de Netwerk Gebruikersgroep Nederland (NGN). Reden om deze Interest Group onder te brengen bij de NGN is dat er op deze wijze een duidelijke win-win situatie ontstaat; de THIN- leden kunnen gebruik maken van alle diensten van de NGN, en voor de NGN-leden is het mogelijk deel te gaan nemen aan de THIN Client/Server Special Interest Group. Met deze overname houdt de THIN-vereniging officieel op te bestaan, en beschikt de NGN over een nieuwe Special Interest Group (SIG); de THIN Client/Server SIG. De heer S. Seme, voormalig secretaris van THIN, zal de SIG gaan voorzitten.

Voor de NGN past deze nieuwe THIN Client Server Interest Group goed in haar strategie.
"De NGN is zich aan het professionaliseren. Sinds 1 oktober jongstleden hebben we een eigen verenigingsbureau met vier werknemers. We werken aan de verbetering van onze huidige dienstverlening en gaan daarnaast volgend jaar een aantal nieuwe diensten aan onze leden bieden. Hierbij denken we aan een juridische service, het geven van netwerkexpertises en het bedingen van kortingsregelingen. Daarnaast willen we ons ledenaantal laten groeien, zodat we in de toekomst een nog sterkere positie innemen als onafhankelijke belangenvertegenwoordiger voor de ICT branche. De opname van de THIN SIG betekent zowel een uitbreiding van de dienstverlening als groei van het aantal leden", aldus Margot Hoppenbrouwers, directeur van het NGN verenigingsbureau.

De THIN Client/Server Interest Group is een jaar geleden opgezet en telt een twintigtal organisaties die lid zijn. Daarnaast zijn er 140 aspirant leden. De belangrijkste doelstelling van de vereniging is het toegankelijk maken van ervaringen van gebruikers voor andere gebruikers, en het overdragen van kennis omtrent de ontwikkelingen op THIN Client/Server gebied. Daarnaast wordt de informatieoverdracht tussen gebruikers en leveranciers gestroomlijnd, hetgeen een snelle en adequate verbetering van producten bevordert. Er zijn het afgelopen jaar onder andere een aantal interessante lezingen voor de leden georganiseerd.

Over NGN
De Netwerk Gebruikersgroep Nederland brengt sinds 1989 netwerkprofessionals met elkaar in contact en vormt een onafhankelijk platform waar de leden kennis kunnen
opdoen en aan elkaar kunnen overdragen. De NGN is een vereniging voor alle mogelijke bedrijven en instellingen: van MKB tot multinationals, van gebruikers tot aanbieders. De NGN biedt haar leden op dit moment onder meer de volgende diensten:

· Het tweemaandelijkse vakblad LanVision

· Een nieuwsbrief per E-mail die twee maal per week verschijnt
· Een eigen website (www.ngn.nl) met waardevolle discussierubrieken, software en meer

· Regelmatig lezingen rond actuele thema's

· Het NGN congres

· Diverse Special Interest Groups
Met ongeveer 4.000 leden staat de NGN bekend als één van de grootste professionele en onafhankelijke netwerkverenigingen ter wereld.

- Einde persbericht -

Voor meer informatie:
Netwerk Gebruikersgroep Nederland (NGN)
Mw. Margot M. F. Hoppenbrouwers
E-mail: (Margot.Hoppenbrouwers@ngn.nl)