Politiebericht Eindhoven

Korps: Brabant-Zuid-Oost, plaats: Eindhoven 08-01-2000

Persbericht van zaterdag 8 januari 2000/

Steensel: Snelheidscontrole
Vrijdagmiddag tussen 16.45 uur en 17.15 uur is een snelheidscontrole gehouden op de Eindhovenseweg. Van de 75 gecontroleerde voertuigen reden er 3 harder dan de toegestane snelheid van 50 km/u. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 67 km/u.

Eindhoven: Winkeldieven aangehouden
Vrijdagavond omstreeks 20.10 uur zijn op de Rechtestraat en de Paradijslaan, een 29-jarige en een 25-jarige inwoner van Eindhoven aangehouden. Beide mannen waren kort ervoor in een winkel aan de Rechtestraat betrapt bij het betalen met gestolen girobetaalkaarten. Bij onderzoek bleek dat de girobetaalkaarten vandaag bij de Postbank als vermist dan wel gestolen stonden opgegeven. De beide verdachten zijn overgebracht naar het bureau en inverzekering gesteld.

Gemert: Verlichtingscontrole
Vrijdagavond zijn op de Lodderdijk 5 fietsers bekeurt ter zake het niet voeren van verlichting.

Maarheeze: Inbraak in een bedrijf
Vrijdag is ertussen 17.00 uur en 22.00 uur, ingebroken in een bedrijf aan Den Engelsman. Men kwam het bedrijf binnen door vernieling van een ruit aan de voorzijde van het pand. In het bedrijf is een roldeurkast opengebroken. Uit het bedrijf is voor zover nu bekent niets weggenomen. Vermoedelijk is men geschrokken van het alarm.

Valkenswaard: Verlichtingscontrole
Vrijdagavond zijn bij een verlichtingscontrole op diverse plaatsen in Valkenswaard 12 fietsers bekeurd omdat zij niet de juiste verlichting voerden. Drie bromfietsers kregen een bekeuring omdat zij zonder helm reden. Een bromfietser was niet in het bezit van een bromfietscertificaat.

Valkenswaard: Inbraak woning
Vrijdagavond tussen 18.00 uur en 22.45 uur, is er ingebroken in een woning aan de Witbolgrasbeemd. Men kwam de woning binnen door vernieling van een raam aan de achterzijde van de woning. Uit de woning zijn een doosje sieraden, enkele munten en een portemonnaie, weggenomen.

Eindhoven: Aanhouding na huisvredebreuk
Vrijdagavond om 23.40 uur, is op het Floraplein een 29-jarige man uit Weert aangehouden. De verdachte was kort ervoor tegen de wil van de bewoonster haar woning aan het Floraplein binnengedrongen. De man is overgebracht naar het bureau en voor onderzoek ingesloten.

Valkenswaard: Aanhouding na vernieling
Een 19-jarige inwoner van Ridderkerk is zaterdagmorgen om 01.00 uur, op het Carillonplein aangehouden. Een surveillance zag dat de man op het dak van een geparkeerd staande auto zat. Toen de man na verschillende vorderingen zich niet bij de auto wilde verwijderen is hij aangehouden. Hij is overgebracht naar het bureau en met een proces-verbaal heengezonden.

Handel: Onder invloed
Zaterdagmorgen om 00.05 uur, is op de Onze Lieve Vrouwestraat een 22-jarige inwoner van Uden aangehouden. De man reed op zijn bromfiets slingerend op de rijbaan voor het tegemoetkomend verkeer waardoor de politieauto uit moest wijken. Bij onderzoek bleek de man onder invloed te zijn. De ademanalyse gaf een alcoholpromillage van 1.25 promille aan. De verdachte kreeg een proces-verbaal en een rijverbod voor de duur van 6 uur

Eindhoven: Aanhoudingen na mishandeling
Een 20-jarige man uit Budel en een 22-jarige man uit Weert zijn zaterdagmorgen om 01.03 uur aangehouden. De beide verdachten waren betrokken bij een vechtpartij waarbij een 22-jarige man uit Veldhoven gewond raakte aan zijn gezicht. Het slachtoffer is in het ziekenhuis aan zijn verwondingen behandeld. De beide verdachten zijn voor onderzoek ingesloten.

Budel: Aanhouding na vechtpartij
Zaterdagmorgen om 01.50 uur is op het Capucijnerplein een 18-jarige man uit Budel aangehouden. De verdachte was kort ervoor betrokken bij een vechtpartij op de Nieuwstraat waarbij een 20-jarige man uit Budel diverse keren geschopt en geslagen werd waardoor hij verwondingen in zijn gezicht opliep. De verdachte is overgebracht naar het bureau en voor onderzoek ingesloten.

Eindhoven: Aanhouding na steekpartij
Zaterdagmorgen om 01.15 uur is op de Cavallilaan een 25-jarige Eindhovense aangehouden. De vrouw had eerder op de avond bij een ruzie met een 20-jarige Eindhovenaar hem met een mes in zijn nek gestoken. Hiervoor moest het slachtoffer zich in het ziekenhuis laten behandelen. De aangehouden verdachte is overgebracht naar het bureau en voor onderzoek ingesloten. Het mes is inbeslaggenomen.

Eindhoven: Onder invloed
Een 48-jarige Eindhovense is zaterdagmorgen om 02.40 uur, op de Antoon Coolenlaan aangehouden. De vrouw bestuurde een personenauto terwijl zij onder invloed was. De ademanalyse wees een alcoholpromillage van 1.20 promille aan. Zij kreeg een proces-verbaal en een rijverbod voor de duur van 6 uur.

Helmond: Aanhoudingen na problemen
Zaterdagmorgen om 02.57 uur, is op de Havenweg een 31-jarige inwoner van Afferden aangehouden omdat hij zich na diverse vorderingen niet verwijderde. Op het moment van de aanhouding vond een 26-jarige man uit Nijmegen het nodig zich hiermee te bemoeien. Ook deze man is nadat hij zich niet wilde verwijderen aangehouden. Beide verdachten zijn overgebracht naar het bureau en voorzien van een proces-verbaal heengezonden.

Deurne: Inbraak op een camping
Zaterdagmorgen is er aangifte gedaan van een inbraak in het hoofd gebouw van een camping aan de Biesdeel. Men kwam het pand binnen vernieling van een slot van de toegangsdeur. Binnen is nog een ander deur geforceerd. Uit het pand is een videorecorder weggenomen

Bladel: Diefstal personenauto
Tussen vrijdag 20.00 uur en zaterdag 09.15 uur, is vanaf de De Genestetlaan een personenauto, merk Opel, type Kadett, kleur rood, voorzien van het kenteken NY-51-YB, weggenomen.

Best: Diefstal personenauto
Vrijdagmiddag tussen 15.15 uur en 15.45 uur, is vanaf de Pater D. Kloegstraat een personenauto, merk Mercedes-Benz, type 300D, kleur zwart, voorzien van het kenteken NG-92-ZK, weggenomen.

Oirschot: Diefstal bromfiets
Vrijdagavond tussen 20.00 uur en 23.00 uur, is vanaf het Vrijthof een bromfiets, merk Honda, type SFX-50X (scooter), kleur Oranje, voorzien van het verzekeringsplaatje PZS-200, weggenomen