Politiebericht Brabant-Noord

Korps: Brabant-Noord, plaats: Uden 09-01-2000

Persbericht district De Leijgraaf/

BRAND
In Uden aan de Millsebaan is vrijdagmiddag het clubgebouw van een handbalvereniging geheel afgebrand. De politie heeft de zaak in onderzoek.

INBRAAK WONINGEN
In Veghel aan het Spoorven is vrijdagavond in twee woningen ingebroken. Vermoedelijk werden de daders bij de ene woning tijdens de inbraak gestoord door het inbraakalarm dat onmiddellijk afging. Hierop kozen zij het hazepad.
In de andere woning werd het hele huis doorzocht en werden er twee portemonnees leeggehaald met een klein geldbedrag. Hier werden de daders vermoedelijk gestoord door de thuiskomst van de bewoners. Aan de Populierlaan in Veghel hebben vrijdagavond onbekenden eveneens getracht in te breken in een woning. Door de deugdelijke sloten is dit echter niet gelukt.
In Uden aan de Aldetiendstraat was het ook raak zaterdag. Het inbrekersgilde lichtte een achterkozijn uit de woning en ging aan de haal met de video dvd-speler alsmede een versterker en duizenden cd?s en tientallen dvd?s.

WINKELDIEFSTAL
In Uden aan de Galerij zijn zaterdagmiddag uit een lingeriezaak beha?s en slipjes gestolen.
De bedrijfsleidster trachtte de vermoedelijke daders nog te achterhalen maar dit lukte echter niet.

ALCOHOL
In Veghel aan de Burgemeester de Kuyperlaan werd in de nacht van vrijdag op zaterdag een 41-jarige automobilist gecontrleerd op het gebruik van alcohol. De man had duidelijk teveel gedronken om te kunnen rijden en kreeg een rijverbod van 4 uren opgelegd. Aan de Langedonk in Veghel reed een bestuurder van een auto in een flauwe bocht naar links rechtdoor in de nacht van zaterdag op zondag. De man, een 24-jarige inwoner van Eindhoven, schampte hierbij een boom en reed vervolgens tegen een lantaarnpaal. Uit een test bleek dat de man teveel alcohol had geconsumeerd. Hij kreeg een rijverbod van 7 uren opgelegd. Zijn rijbewijs is ingevorderd.

BELEDIGING
Een 18-jarige man uit Oss is in de nacht van zaterdag op zondagnacht in de Kerkstraat aangehouden wegens belediging. De man vond het nodig om een politieagent grof te beledigen en werd hiervoor aangehouden. Er is proces-verbaal opgemaakt.

INBRAAK BEDRIJF
In Zijtaart werd in de nacht van vrijdag op zaterdag ingebroken in een horecagelegenheid aan de Pastoor Clercxsstraat. De spaarkas werd van de muur weggenomen met daarin honderden guldens. Ook had men het voorzien op inhoud van de gokkast met daarin enkele honderden guldens. In de tuin vond men later de genoemde lege spaarkas en de geldladen van de gokkast terug.