Brief Justitie wijziging Bijlage WAHV

's-Gravenhage, 10 jan. 2000

Onderwerp

Wijziging Bijlage WAHV

Bijgaand zend ik u, mede namens de Minister van Verkeer en Waterstaat, het Besluit van 23 december 1999, houdende wijziging van de bijlage, bedoeld in artikel 2, eerste lid, van de Wet administratiefrechtelijke handhaving verkeersvoorschriften. Blijkens bijgaande drukproef zal het besluit worden gepubliceerd in Staatsblad 2000, nr. 10, uit te geven op 18 januari a.s..

Deze toezending geschiedt ingevolge artikel 2, vijfde lid, van bovenbedoelde wet, waarin is bepaald dat de bijlage bij de wet bij algemene maatregel van bestuur kan worden gewijzigd. Deze algemene maatregel van bestuur treedt niet eerder in werking dan vier weken na de datum van uitgifte van het Staatsblad, waarin hij is geplaatst. Uw Kamer is aldus tot 18 februari 2000 in de gelegenheid zich over de inhoud van dit besluit uit te spreken. Het voornemen bestaat om dit besluit op 1 maart 2000 in werking te laten treden.

Voor het overige moge ik u verwijzen naar de nota van toelichting bij dit besluit.

De Minister van Justitie,