Monsieur Jacques leerbedrijf van het jaar

Datum nieuwsfeit: 10-01-2000
www.svh.nl/Actueel/PersInformatie/2000Januari/10-01%20(2).htm Zoetermeer, Maandag 10 januari werd Monsieur Jacques, gevestigd 10 januari 2000 in Rotterdam, uitgeroepen tot Leerbedrijf van het Jaar 2000 in de fastfoodsector. De gebeurde tijdens Monsieur Jacques de SVH Manifestatie, onderdeel van de Horecava. De uitgeroepen tot jury heeft Monsieur Jacques de titel Leerbedrijf van leerbedrijf van het het Jaar 2000 onder meer toegekend op basis van het jaar 2000 feit dat de ondernemer een heel duidelijke visie heeft ten aanzien van opleiden. Het is niet alleen het maken van taken of een ondernemingsplan, maar ook algemene ontwikkeling, attitude, inzicht in de bedrijfstak, kosteninzicht en marktgericht denken horen daarbij. Het is een leerproces waarin alle facetten van het zijn van ondernemer aan de orde komen.

Het winnende bedrijf kreeg de bij de titel behorende Tjalling Teitsma Trofee uitgereikt. Tevens ontving de winnaar PR-ondersteuning en een bedrag van ƒ 500 voor de personeelspot.

De jury - bestaande uit sociale partners in de horeca, directieleden van de Leerbedrijven van het Jaar 1999 en vertegenwoordigers van de SVH - nomineerden elf leerbedrijven (drie in de café/bar/discotheeksector, twee in de fastfoodsector, drie in de hotelsector en drie in de restaurantsector) uit zo'n dertig bedrijven die door consulenten-rayonmanagers waren voorgedragen. De directieleden van de elf genomineerde leerbedrijven verzorgden ten behoeve van de jury een mondelinge toelichting op hun nominatie. Bij deze laatste beoordeling hanteerde de jury de criteria: evenwichtig personeelsbestand, deelname aan activiteiten, opleidingsresultaten, doelgroepenbeleid, opleidingsklimaat en geleverde opleidingsinspanning. Op basis hiervan werd de titel Leerbedrijf van het Jaar 2000 toegekend; in beginsel één per sector.

De verkiezing werd in opdracht van sociale partners georganiseerd door de SVH en heeft tot doel de waarde te benadrukken die leerbedrijven voor de horeca hebben.