Politieberichten provincie Groningen

Dagelijkse berichten districten Noord, Oost, West en Midden

Maandag, 10 januari 2000

Mensingeweer: ongeval met letsel
Gisteravond is een 28-jarige bestuurster uit Kloosterburen op de Meerenweg in Mensin-geweer met haar personenauto van de weg geraakt. Vermoedelijk is de vrouw met het rechter voorwiel van haar auto in de berm gekomen, waarna zij door een daarop volgende stuurcorrectie op de linker weghelft terecht kwam en met twee in tegengestelde richting naderende auto's in botsing kwam. De 28-jarige bestuurster moest door de brandweer uit het wrak worden bevrijd. Het slachtoffer en het bij haar in de auto zittend vijfjarig zoontje zijn beiden naar het ziekenhuis overgebracht. De andere bestuurster, een 67-jarige inwoonster van Zoutkamp, die met haar personenauto uit tegengestelde richting naderde en met de 28-jarige in botsing kwam, liep borstklachten op. De derde bestuurster, een 39-jarige vrouw uit Winsum had slechts materiële schade aan haar auto.

Siddeburen: aanrijding met letsel
Gistermorgen zijn op de Hoofdweg in Siddeburen twee fietsers in de leeftijd van 23 en 44 jaar, respectievelijk afkomstig uit Siddeburen en Hellum frontaal met elkaar in botsing gekomen. De oorzaak van de botsing is niet bekend. De 23-jarige inwoner van Siddeburen liep een zware hoofdwond op en moest naar het ziekenhuis worden overgebracht. De Hellummer had geen medische verzorging nodig en kon naar zijn woning worden gebracht.

Kolham: rijden onder invloed
Gisteravond kreeg de politie de melding dat een 52-jarige bestuurder van een personenauto uit Groningen op de afrit van de Rijksweg A 7 in Kolham met zijn voertuig stilstond. De ter plaatse gekomen politie constateerde een forse schade aan de voorzijde van de auto. Uit onderzoek bleek, dat de Groninger in Ter Apel een lichtmast omver had gereden en dat de bestuurder na de aanrijding de plaats van het ongeval had verlaten zonder daarvan kennis aan de politie te geven. Voorts bleek, dat de verdachte 1.1 promille alcohol in zijn bloed had. Proces-verbaal voor het doorrijden na aanrijding en het rijden onder invloed van alcoholhoudende drank zal worden opgemaakt.

Veendam: inbraak in woning
In het weekend is er in een woning aan de Delf in Veendam ingebroken. Aan de achterzijde van de woning heeft men een ruitje vernield om in de woning te kunnen komen. Uit de woning zijn een stereo-installatie en een CD-speler ontvreemd.

Stadskanaal: diefstal aanhangwagen
Gisternacht heeft men een naast een woning aan de Dopheideweg in Stadskanaal staande een-assige aanhangwagen ontvreemd. De aanhangwagen was middels een kabelslot aan de regenpijp van de woning bevestigd. De waarde van de ontvreemde aanhanger bedraagt drieduizend gulden.

Opende: politie zit met koppel varkens
In de nacht van zaterdag op zondag kwamen bij een boerderij aan de Parkweg te Opende een tiental varkens aanlopen. De zwart-witte varkens zijn vermoedelijk in die nacht gedumpt in een nabijgelegen bos aan Leidijk. In de loop van de nacht verplaatsten ze zich naar de boerderij en zochten daar voedsel. De politie is nu op zoek naar de mogelijke eigenaar van de varkens, danwel degene die de varkens in het bos achterliet. Voorlopig hebben de varkens een tijdelijk verblijf bij de boer gekregen.

Nadere informatie voorlichting regiopolitie Groningen, telefoon: 050-5995010.