Koffiebrander Drie Mollen breidt uit in Duitsland en Polen

10 januari 2000

Koffiebrander Drie Mollen breidt uit in Duitsland en Polen

`s-Hertogenbosch

- Koffiebrander Drie Mollen Holding B.V., onder meer bekend van Gala, Mill House koffie en Olland koffieautomaten, heeft een 50-procentsbelang genomen in de Duitse koffiebrander Kaisers Kaffee-Geschäft AG in Viersen. Deze koffiebrander was volledig eigendom van de retailorganisatie Kaisers Kaffee, onderdeel van Tengelmann. De participatie past binnen de ambitie van Drie Mollen om op de Duitse markt substantieel te groeien. Tengelmann wil zich volledig op retail concentreren. Drie Mollen zal het management gaan voeren over de koffiebrander. Deze zal zich, naast het produceren van eigen merken voor de Tengelmann groep, ook gaan richten op de afzet aan overige marktpartijen in Duitsland.

Drie Mollen neemt verder een meerderheidsbelang in het Poolse bedrijf KAWOMAT. KAWOMAT is actief in de verhuur en verkoop van koffieautomaten en bijbehorende producten op de Poolse markt. Met deze vending-activiteiten richt KAWOMAT zich op een relatief jonge groeimarkt. Het bedrijf zal worden aangestuurd door Koninklijke Olland, het Nederlandse vendingbedrijf van Drie Mollen. Drie Mollen is reeds tien jaar actief in Polen met koffiebranderij Prima SA, leverancier van het grootste koffiemerk in Polen. Deze overname past in de strategie van Drie Mollen Holding B.V. om internationaal haar automatenactiviteiten verder uit te bouwen.

Drie Mollen Holding is een internationaal expansieve en succesvolle onderneming, actief in de productie en verkoop van koffie en thee en de verkoop van koffieautomaten met vestigingen in Nederland, Duitsland, Frankrijk, Polen, Rusland, Spanje, het Verenigd Koninkrijk en Zweden. De onderneming behoort tot de grootste koffiebranders van Europa en is marktleider in het private label segment. De strategie van Drie Mollen is gericht op een evenwichtige internationale spreiding van afzetgebieden, zowel in Westeuropese markten, als in opkomende economieën in Centraal en Oost-Europa. De groei vindt zowel autonoom plaats als door middel van participaties en overnames van branchegenoten. De onderneming heeft een omzet van ruim Euro 250 miljoen en telt 900 medewerkers.

Voor meer informatie

J.M.A. Koster of G.Th.J. Heesakkers, directie Drie Mollen Holding tel (073) 687 14 37