Rabo Securities introduceert knock-out reverse convertible

Datum nieuwsfeit: 11-01-2000
Rabobank Nederland

Rabo Knock-out Reverse Convertible van 9,25% op Ahold NV

RABO SECURITIES INTRODUCEERT EERSTE KNOCK-OUT REVERSE CONVERTIBLE IN NEDERLAND

11 januari 2000

Rabo Securities introduceert de eerste Knock-out Reverse Convertible (KORC) in Nederland. Een KORC is een obligatielening waarbij de klant aan het einde van de looptijd een aflossing ontvangt van 100% in contanten of in een van te voren vastgesteld aantal aandelen, afhankelijk van de koersontwikkeling van een bepaald aandeel. In dit geval gaat het om een Knock-out reverse convertible op aandelen Ahold met een coupon van 9,25%. De lening loopt 2 jaar en heeft een omvang van 50 miljoen euro. De KORC is onder het huidige belastingregime zowel voor institutionele beleggers als voor besloten vennootschappen interessant. Onder het nieuwe belastingregime zal het product naar verwachting ook voor particuliere beleggers interessant zijn. Met deze innovatie komt Rabo Securities tegemoet aan de groeiende behoefte aan obligaties met een hoge couponrente. Eerder ontwikkelde Rabo Securities al de TARKI (Tante Agaath Reverse Convertible Knock-In) met een coupon van 7,75%, waarvoor een zeer grote belangstelling was.

De houder van de Knock-out Reverse Convertible op Ahold ontvangt jaarlijks een coupon van 9,25%. Aflossing geschiedt a pari of in een vooraf vastgesteld aantal aandelen Ahold, afhankelijk van de slotkoers van Ahold NV op afloopdatum, tenzij het knock-out niveau bereikt wordt, dan vindt de aflossing altijd a pari plaats. Het knock- out niveau ligt 25% boven de slotkoers van 17 januari 2000. Het aantal aandelen is indicatief 173 per note van 5000 euro. Het definitieve aantal aandelen zal wordt bepaald op basis van de slotkoers van Ahold NV op 17 januari 2000. De inschrijving op de lening begint op woensdag
12 januari 2000 en sluit op maandag 17 januari 2000 om 15.00 uur. De handel in deze notes begint -as, if and when- op dinsdag 18 januari
2000.

De volgende condities zijn van toepassing:

Emittent : Rabo Securities NV

Garantie : Rabobank Nederland

Type : up and out barrier reverse convertible note

Omvang : 50 miljoen euro

Nominale waarde : 5.000 euro

Coupon : 9,25%

Looptijd : 2 jaar

Uitgifteprijs : 101%

Notering : 18 januari 2000 (as if and when)

Stortingsdatum : 24 januari 2000

Eerste coupondatum : 24 januari 2001

Aflossingsdatum : 24 Januari 2002

Aflossing (alleen op aflossingsdatum): Indien het niveau van de knock-out gedurende de looptijd van de notes bereikt of doorbroken wordt, zijn de notes aflosbaar a pari of; indien het niveau van de knock-out gedurende de looptijd van de notes niet bereikt wordt zijn de notes aflosbaar, naar keuze van Rabo Securities, hetzij door betaling tegen 100% in contanten, hetzij door levering van een vastgesteld aantal gewone aandelen Ahold NV per note van 5.000 nominaal euro. Dit aantal gewone aandelen Ahold NV zal naar verwachting op 17 januari 2000 worden vastgesteld, op basis van de slotnotering op AEX- Effectenbeurs van de gewone aandelen Ahold, en zo spoedig mogelijk nadien in de Officiële Prijscourant van de AEX worden gepubliceerd. Indicatief is dit aantal gewone aandelen Ahold NV op 173 per note gesteld (gebaseerd op een koers van 28,90 euro).

Rabobankorganisatie Rabobank Nederland Externe Communicatie Telefoon (030) 216 2822/216 2460 Telefax (030) 216
1916