Samenwerken Psion en Vodafone ontwikkelen draadloos internet

Psion

persberichten

11 januari 2000

PSION EN VODAFONE GAAN SAMENWERKING AAN VOOR HET ONTWIKKELEN VAN DRAADLOZE MOBILE INTERNETDIENSTEN

Hoofddorp, januari 2000 Psion PLC, wereldleider in mobile computing en Vodafone Airtouch Global Commercial Services Ltd, deel van 's werelds grootste mobiele telecommunicatiebedrijf, hebben een strategische overeenkomst ondertekend met betrekking tot het ontwikkelen van end-to-end internetoplossingen voor een uitgebreide reeks aan mobiele apparatuur.

De eerste oplossingen worden in de tweede helft van dit jaar verwacht. De diensten bestaan uit mobiele on-line Personal Information Management oplossingen. Deze maken het gebruikers mogelijk om toegang te krijgen tot de privé- en bedrijfsagenda, databases en bestanden op willekeurige machines, alsmede om deze te delen met anderen en te synchroniseren.

"We zien deze samenwerking als een belangrijk deel van Psion's mobiele internetstrategie", vertelt David Levin, CEO van Psion PLC. "De combinatie van onze unieke ervaring op het gebied van mobiele data-oplossingen samen met de grootte en het bereik van Vodafone, bieden de mogelijkheid om een echte meerwaarde te geven aan de mobiele professional en organisaties."

"Het leveren van internetdiensten aan onze 35 miljoen klanten beslaat een groot deel van onze toekomstige strategie", vertelt Chris Gent, Directeur van Vodafone Airtouch PLC. " Deze samenwerking met Psion brengt ons een stap dichterbij de realisatie van dit doel. Vodafone wil voorop lopen in de mobiele datarevolutie en zal leidend zijn in de groei van deze spannende nieuwe markt."

Psion PLC heeft een nieuwe Managing Director benoemd voor Psion Computers PLC: Margareth Rice-Jones. Zij neemt deze taak over van David Levin, die deze functie enige tijd naast zijn rol als Directeur van Psion PLC uitoefende. Tevens is Nigel Derrett benoemd tot Director of Strategy van de Groep. Hij zal verantwoordelijk zijn voor de coördinatie binnen de Psion Groep van de technologie en strategie.

Psion Nederland BV, gevestigd te Hoofddorp, distribueert handheld- en palmtop computers, programmatuur en datacommunicatieproducten. Het assortiment van Psion producten omvat een grote verscheidenheid aan modellen, software en randapparatuur. De Psion producten worden verkocht via een uitgebreid netwerk van dealers en distributeurs.

Psion PLC
Psion PLC ontwerpt, ontwikkelt, produceert en zet handheld computing producten in de consumenten-, enterprise en de industriële markt. Psion PLC is tevens wereldleider op het gebied van mobiele producten. Psion PLC heeft een wereldwijd distributienetwerk met bedrijven in de Verenigde Staten, Duitsland en Nederland, evenals meer dan 50 onafhankelijke buitenlandse distributeurs. De samenwerking borduurt voort op een bestaande relatie tussen de twee bedrijven. Vodafone Airtouch PLC distribueert producten van Psion Computers in enkele landen.Meer informatie over Psion PLC kunt u vinden op: www.psion.com.

Vodafone Airtouch
PLC

Vodafone Airtouch PLC, gevestigd in het Verenigd Koninkrijk, is 's werelds grootste mobiele telecommunicatiebedrijf en heeft vestigingen in 24 landen op vijf continenten met meer dan 35 miljoen klanten.

Vodafone Airtoch Global Commercial Services
Ltd
Vodafone Airtoch Global Commercial Services Ltd is wereldwijd verantwoordelijk voor de producten en accounts van Vodafone Airtouch.

Voor vragen e-mail onze Customer Service.

Heeft u opmerkingen over de site? Mail de Webmaster!