J.C. Blankert nieuwe voorzitter bestuur Stichting DHV

Nieuw bestuur Stichting DHV

Amersfoort, 11 januari 2000

Met ingang van 1 januari 2000 is drs. J.C. Blankert benoemd tot voorzitter van het bestuur van de Stichting DHV van advies- en ingenieursbureau DHV.

De heer Blankert was van 1996 tot en met 1999 voorzitter van de werkgeversorganisatie VNO-NCW. Momenteel bekleedt hij onder meer de voorzittersfunctie bij het NOC*NSF.

Met de benoeming van de heer Blankert is de vorming van een nieuw Stichtingsbestuur afgerond. De aanpassing van de bestuurssamenstelling geeft invulling aan het proces om meer openheid en onafhankelijkheid in de eigendomsstructuur van de DHV Groep te creëren. Al eerder was de mogelijkheid ontstaan voor medewerkers om in de nieuwe eigendomsstructuur te participeren.

Het bestuur van de Stichting DHV, waarin nu leden van zowel binnen als buiten DHV zitting hebben, is als volgt samengesteld: - Drs. J.C. Blankert (voorzitter) - Dhr. M. Minderhoud (voormalig bestuurslid ING) - Prof. dr. W. Lemstra (voormalig burgemeester Hengelo en voormalig secretaris-generaal ministerie van VROM) - Prof. dr. J.J.A. Vollebergh (voormalig directeur GITP en voormalig lid Raad van Commissarissen DHV) - Drs. J.J. Hannema (werkzaam bij DHV Management Consultants en voormalig voorzitter van de Centrale Ondernemingsraad van DHV)

De Stichting DHV is houdster van 83,5% van de aandelen van DHV Beheer BV. De overige aandelen zijn in handen van de Stichting Pensioenfonds DHV (7,5%) en de Stichting Administratiekantoor DHV Medewerkersaandelen (9%).

Noot voor redacties