Brain Force Software breidt aanbod beveiligingsproducten uit

Datum nieuwsfeit: 11-01-2000

Brain Force Software breidt aanbod beveiligingsproducten sterk uit

Amsterdam, 11 januari 2000 - Brain Force Software heeft haar aanbod van beveiligingsproducten sterk uitgebreid door een distributieovereenkomst te sluiten met Danu Industries. Volgens Helmut Fleischmann, voorzitter van de Raad van Bestuur van Brain Force Software, is het gegevensverkeer via het Internet de zwakke schakel in e-business. "Een transactie kan opgevangen, veranderd of omgeleid worden. De meeste ondernemingen stellen hun gevoelige data veilig met behulp van firewalls. Daarmee zijn de gegevens beschermd tegen aanvallen van buitenaf. Maar bij de meeste e-business-toepassingen is van beveiliging nog geen sprake."

Met het nieuwe productenpalet biedt Brain Force Software alle ondernemingen hoogwaardige 256-bit versleuteling volgens het GOST-algoritme. Daarmee zijn professionele e-business-transacties via een intranet of extranet op een veilige manier mogelijk. Het GOST-algoritme geldt als absoluut veilig en is tot nu toe niet gekraakt door hackers. Veel andere beveiligingsproducten gebruiken nog het DES-algoritme, dat slechts beschikt over een 168-bit sleutel.

"Met de beveiligingssoftware van Danu Industries biedt Brain Force Software een volledige oplossing voor veilige business-to-business-communicatie op basis van het Internet Protocol. Danu heeft haar hoofdkantoor in Ierland en wordt daardoor niet belemmerd door Amerikaanse exportwetgeving. Met haar producten is versleutelde spraak- en video-overdracht in real-time mogelijk met snelheden van 4 megabit per seconde", zegt Fleischmann.

De beveiligingssoftware van Danu Industries biedt: * veilige communicatie tussen client en server en tussen client en client; * veilige remote communicatie voor ondersteuning van telewerken; * veilige Web-sites door beveiliging van communicatie tijdens updates; * beveiliging voor LAN en WAN en werkgroepen; * makkelijke integratie met software van derden; * beveiligde spraakcommunicatie via IP, GSM en PSTN; * bestandsencryptie voor gegarandeerde betrouwbaarheid van data;

De producten zijn gecertificeerd volgens de standaarden van de International Computer Security Association. De producten zijn beschikbaar voor Windows 95/98, Windows NT en Sun Solaris. Op korte termijn zullen ook andere UNIX-versies ondersteund worden.

Brain Force Software is sinds de oprichting in 1983 in Oostenrijk actief als consultant en distributeur van software voor grote ondernemingen. In november 1997 opende Brain Force Software een kantoor in Amsterdam. Dit kantoor bedient de markt in Nederland, België en Luxemburg, en concentreert zich op de verkoop van systeembeheersoftware voor Client/Server-systemen. In datzelfde jaar behaalde het bedrijf een omzet van 37,5 miljoen DM en een nettowinst op de balans van 1,8 miljoen DM. Door de overname van bestaande onderhoudscontracten beschikt de nieuwe vestiging in Amsterdam al over een aanzienlijk aantal klanten, waaronder VOLVO, Philips, Libertel, Alcatel Bell, Amsterdams Uit Buro, Alfa Laval, Nederlands Rundvee Syndicaat en het Kadaster.

Brain Force Software heeft in Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland en Nederland zelfstandige divisies en is officieel distributeur en vertegenwoordiger van onder andere Axent Technologies, Bridgehead, Ericom, Heroix, Process Software, Raxco, SQL Software, Unison en Wyatt River Software. Op 10 juni 1999 heeft Brain Force Software, na een intensieve voorbereiding van een jaar, als eerste Oostenrijkse IT-onderneming een notering gekregen aan de beurs van Frankfurt.

Voor meer informatie:

BRAIN FORCE SOFTWARE Lammers van Toorenburg PR Farida A. Benderradji Caroline de Zoeten Tel.: 020 312 0518 Tel.: 030 656 5070 email: (Farida.Benderradji@brainforce.com) email: (caroline@lvtpr.nl)