Antwoord Defensie op kamervragen over het MOB-complex Weert

Onderwerp

Vragen van de leden Weekers en Van den Doel

over het MOB-complex te Weert

Onder verwijzing naar de bovengenoemde brief bied ik u hierbij aan de antwoorden op de schriftelijke vragen van de Tweede-Kamerleden Weekers en Van den Doel.

DE STAATSSECRETARIS VAN DEFENSIE,

H.A.L. van Hoof

Bijlage behorende bij de brief van de staatssecretaris van Defensie, nr. D2000000113 d.d.12 januari 2000

Antwoorden op de vragen van de Tweede-Kamerleden Weekers en Van den Doel (beiden VVD) 2990004070

1. Ja.

2. Ja. Op het MOB-complex is naast de opleg van reserve-eenheden ook de «verzorgingslocatie Weert» gevestigd, die als taak heeft om meerdere eenheden in de regio op bevoorradings- en onder-houdsgebied te ondersteunen. Vooral de ondersteuning van de KMS op de nabij gelegen Van Hornekazerne is hierbij van belang.

3. Ja. Defensie staat open voor een constructie, waarbij op ter-mijn sprake is van grondruil met de gemeente Weert, zodat beide partijen hun ruimtelijke behoefte optimaal kunnen realiseren. Hierbij wordt vooral gedacht aan grond grenzend aan de Van Hornekazerne, waar de benodigde logistieke en verzorgingsfunc-tie voor Defensie in dat geval kan worden voortgezet.

4. Ja. Inmiddels heb ik de Dienst Gebouwen, Werken en Terreinen de opdracht gegeven om met de Gemeente Weert in onderhandeling te treden.