Schoonmaakorganisaties bundelen krachten voor glazenwassers

Datum nieuwsfeit: 12-01-2000
Ondernemersorganisatie voor Schoonmaak- en Bedrijfsdiensten

12 januari 2000
Schoonmaakorganisaties bundelen krachten

De belangenbehartigende organisaties OSB en AWOG hebben besloten hun krachten ten behoeve van de belangenbehartiging voor de glazenwassers in Nederland te gaan bundelen.

OSB zal hiertoe een nieuw platform voor de glazenwassers oprichten. De AWOG-leden zal het OSB-lidmaatschap worden aangeboden.

"Het is een trendbreuk. Wij zijn op weg naar één belangenbehar-tiger voor de gehele branche." aldus drs. H.J.G.M. van Weerdenburg, de OSB-voorzitter tijdens zijn Nieuwjaarsrede in Rosmalen. OSB verwacht een positief effect voor haar lobby-aktiviteiten in Den Haag en Brussel met betrekking tot de nieuwe ARBO-wetgeving die onder andere het gebruik van ladders in de toekomst aan banden wil leggen.

De algemene ledenvergaderingen van zowel AWOG als OSB zijn eind vorig jaar akkoord gegaan met het voornemen om tot één platform voor de glazenwassers te komen. De komende maanden zal een kleine werkgroep van AWOG en OSB de verdere samenwer-king verder uitwerken.