Politiebericht Schiedam

Datum nieuwsfeit: 12-01-2000

12 januari 2000

Inbreker aangehouden
SCHIEDAM /ROTTERDAM -- In de nacht van maandag op dinsdag omstreeks half één hielden beveiligingsbeambten in de Keenstraat (Spaanse Polder) een 28-jarige man uit Hellevoetsluis aan op verdenking van inbraak. Uit onderzoek bleek dat de man even daarvoor had ingebroken in een portocabin en een vrachtwagen die op een afgesloten bedrijfsterrein aan de Keenstraat stonden. De man nam daarbij een mobiele telefoon, cd\'s en een autoradio weg. Hij wordt donderdag voorgeleid aan de officier van justitie in Rotterdam.

Winkeldief aangehouden
SCHIEDAM -- Personeel van een supermarkt in de Lange Kerkstraat hield dinsdagmiddag omstreeks kwart voor drie een 36-jarige Schiedammer aan op verdenking van winkeldiefstal. De man had even tevoren geprobeerd vlees weg te nemen. Hij is overgedragen aan de politie van het district Schiedam en overgebracht naar het politiebureau.

Illegaal in ons land verblijvende man aangehouden SCHIEDAM /ROTTERDAM -- Dinsdagmiddag omstreeks twee uur hielden politiemensen van de Vreemdelingendienst van het district Schiedam bij een bedrijf aan de Industrieweg (Spaanse Polder) een illegaal in ons land verblijvende man aan. De man, 23 jaar en zonder vaste woon- of verblijfplaats, was bij het bedrijf aan het werk. Tegen de eigenaar van het bedrijf wordt proces-verbaal opgemaakt op grond van de Wet Arbeid Vreemdelingen, wegens het in dienst hebben van een illegaal. De 23-jarige man wordt het land uitgezet.

Taxichauffeur beroofd
SCHIEDAM -- Dinsdagavond omstreeks kwart over elf werd een 33-jarige taxichauffeur op de Nolenslaan beroofd van zijn portemonnee. Hij zette daar een man af die hij op het Weena in Rotterdam als klant had gekregen. Toen de taxichauffeur wilde afrekenen en zijn portemonnee pakte, kreeg hij een klap tegen het hoofd, waarna de klant er te voet met de portemonnee vandoor ging in de richting van de Burgemeester Honnerlage Gretelaan. Het betreft een negroïde man van ongeveer 30 jaar oud. De man was ongeveer 1.80 meter lang, had een normaal postuur, kort zwart haar en was gekleed in een trainingspak. De politie van het district Schiedam stelt een nader onderzoek in.