One.Tel bevestigt reputatie als prijsbreker

One.Tel bevestigt reputatie als prijsbreker
NU NOG GOEDKOPER BELLEN
DOOR AFREKENEN PER SECONDE

Wie via One.Tel naar het buitenland belt, is sinds begin januari nog goedkoper uit. In plaats van per minuut gebeurt de afre-kening voortaan exact op de seconde. De telefoonmaatschappij was al een van de goedkoopste aanbieders. Met de nieuwe manier van afrekenen heeft One.Tel deze positie verder versterkt. Nieuwe abonnees krijgen tot 31 januari bovendien een beltegoed van vijf gulden.

One.Tel is een van de belangrijkste nieuwe aanbieders in Nederland, die gebruik heeft gemaakt van de liberalisering van het telefoonverkeer. One.Tel-abonnees kunnen 24 uur per dag goedkoper naar het buitenland bellen. Het bedrijf gebruikt daarvoor het netwerk van KPN. Het enige wat iemand hoeft te doen, is zich bij One.Tel aanmelden als abonnee (gratis) en voortaan voorafgaand aan het eigenlijke telefoonnummer, ‘1658’ intoetsen. Tarieven die One.Tel hanteert, bedragen per minuut naar de USA bijvoorbeeld 12 cent, naar Engeland 12 cent, Duitsland 14 cent, België 16 cent en Frankrijk 15 cent. Door sinds begin januari per seconde af te rekenen, betalen gebruikers écht geen cent teveel.

Snelle groei
December 1998 is One.Tel op de Nederlandse markt gekomen. Het bedrijf wil snel verder groeien. Om het aanmelden extra aantrekkelijk te maken, geeft One.Tel nieuwe abonnees tot 31 januari een beltegoed van vijf gulden. Op elk willekeurig tijdstip van de dag is dat goed voor bijvoorbeeld bijna drie kwartier bellen naar de Verenigde Staten. Behalve internationaal is het via One.Tel ook mogelijk om goedkoop naar mobiele nummers te bellen (48 cent per minuut).

One.Tel
One.Tel is in 1995 in Australië opgericht. Behalve daar en in Nederland is het bedrijf actief in de Verenigde Staten, Zwitserland, Frankrijk, Duitsland, Groot-Brittannië en Hongkong. Wereldwijd heeft het bedrijf meer dan 1 miljoen abonnees. De omzet vorig jaar bedroeg $ 332 miljoen. One.Tel profileert zich als een prettige, betrouwbare en klantgerichte onderneming. Het monopolie - en daarmee hoge tarieven - van traditionele telefoonmaatschappijen is door hun toetreding in de diverse landen in korte tijd sterk onder druk komen te staan.

= = = = =
Voor meer informatie en/of beeldmateriaal kunt u contact opnemen met Coebergh
Communicatie & PR, Suzanne Latuperissa of Gervaise Coebergh, Singel 93, 1012 VG Amsterdam, telefoon (020) 470 87 87, fax (020) 470 88 13, e-mail
(Coebergh@xs4all.nl).