Meer dan 800 arrestaties in Syrie

Datum nieuwsfeit: 13-01-2000
Aan de mensenrechten organisaties

De aantal arestanten in Syrië wegens meningsuiting is opgelopen tot meer dan achthonderd (800)mensen.
Op 13-12- 1999 begon de Syrische inlichtingendienst met een grootscheeps arrestaties onder leden van Hizh-ut-tahrir “bevrijdingspartij’’ , en hun familieleden en met wie deze leden contakten onderhielden. De arrestaties gaan tot op heden steeds door, de aantal gearresteerden personen is nu ongeveer achthonderd.
100 personen uit de stad Homs en de omligende dorpen, en 100 personen uit de stad Aleppo, en 70 personen uit de stad Damascus en de omligende dorpen, 50 personen uit de stad Dar’a en ...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen