PFI-onderwijsproject voor HBG in Schotland

Hollandsche Beton Groep

13 januari 2000

PFI-project voor HBG in Schotland

Rijswijk - HBG Construction Ltd heeft opdracht verworven voor de realisering van een nieuw onderwijscomplex voor West Lothian College in Livingston . Met de ontwikkeling van dit Private Finance Initiative-project is circa f 70 miljoen gemoeid. Eerdere privaat gefinancierde projecten voor HBG in het Verenigd Koninkrijk betreffen kantoren in Glasgow en Edinburgh, een medisch centrum in Cumnock en een politiehoofdbureau in Derby.

De bouwwerkzaamheden voor West Lothian College starten in januari 2000 en worden medio 2001 afgerond. Het onderwijscomplex biedt met 14.000 m² vloeroppervlak ruimte aan diverse opleidingen voor 1800 studenten in onder meer wetenschap en techniek, bedrijfseconomie en management, alsook gezondheidsleer en sociale wetenschap. Het complex - gesitueerd in een parkachtige omgeving - omvat diverse paviljoens van twee verdiepingen rond een plein. Centraal ligt een gebouw van drie verdiepingen, met een sporthal, restaurant, studiecentrum, crèche en een 'college shop'. De campus is ontworpen door het architectenbureau RMJM te Edinburgh. Bank of Scotland verstrekt de financiering van het project, ondersteund door het Europese Fonds voor Regionale Ontwikkeling en Lothian and Edinburgh Enterprise Ltd.
HBG Construction Ltd is een groepsmaatschappij van HBG, Hollandsche Beton Groep nv, en legt zich toe op utiliteitsbouwwerken in het Verenigd Koninkrijk.

Nadere informatie: drs. A.C. Pronk, HBG Public Relations, telefoon 070 3722121.