Politieberichten provincie Groningen

Donderdag 13 januari 2000

Dagelijkse berichten districten Noord, West, Midden en Oost

Delfzijl: alcomobilist
Een 30-jarige inwoner van Delfzijl werd gisteravond op de Ubbenslaan betrapt bij het rijden onder invloed in zijn personenauto. Nader onderzoek aan het politiebureau gaf aan, dat hij 1.8 promille alcohol in zijn bloed had. Tevens bleek dat van hem het rijbewijs voor een zelfde feit was ingevorderd. De politie maakt proces-verbaal op.

Leek: fietser gewond bij aanrijding
Een 15-jarig meisje uit Tolbert brak gistermiddag een middenhandsbeentje van een hand toen ze op de Auwemalaan in Leek op haar fiets in botsing kwam met een personenauto, bestuurd door een 47-jarige inwoner van Tolbert. Het meisje reed vanaf de parallelweg de Auwemalaan op en verleende geen voorrang aan de automobilist. Bij de botsing kwam ze te vallen. Ze is voor haar verwonding behandeld in het ziekenhuis. De beide voertuigen raakten licht beschadigd.

Uithuizermeeden: auto in sloot, veroorzaker rijdt door. Een 32-jarige automobilist uit Roodeschool raakte gistermorgen omstreeks 10.00 uur met zijn auto in de sloot, toen hij op de Provincialeweg N363 in Uithuizermeeden moest uitwijken voor een gele bestelbus. De ongelukkige automobilist reed aanvankelijk achter de gele bestelbus, die op zijn beurt achter een langzaam rijdende tractor met aanhangwagen reed. Toen de Roodeschoolster ging inhalen en zich nagenoeg naast de bestelbus bevond ging deze plotseling ook inhalen. Om een aanrijding te voorkomen week hij uit, waardoor hij in de sloot terechtkwam. De bestuurder van de gele bestelbus reed vervolgens door. De politie is op zoek naar deze automobilist of getuigen van het ongeval. Zij kunnen bellen met de politie in Uithuizen tel 050-5997300.

Bierum: schoorsteenbrand
In een woning aan de Binnenweg in Bierum onstond gistermiddag een schoorsteenbrand. De brandweer die snel ter plaatse was, kon voorkomen dat de woning zelf ook vlam vatte, waardoor het bij de schoorsteenbrand bleef. Er ontstond in de woning water- en roetschade.

Vlagtwedde: onbekende automobilist botst tegen lantaarnpaal De auto van een onbekende automobilist raakte vannacht totaal vernield, nadat deze op de Weenderstraat bij Vlagtwedde tegen een lantaarnpaal botste. Na de botsing verliet de bestuurder de plaats van het ongeval en kon door de politie niet direct worden opgespoord. De auto is inmiddels weggesleept door een bergingsbedrijf. De politie stelt een nader onderzoek in naar de toedracht.

Onstwedde: politie zoekt getuigen
De politie zoekt getuigen van een botsing tussen twee auto?s op de Hardingstraat in Onstwedde die gisteravond omstreeks 20.15 heeft plaatsgevonden. Daarbij raakte een onbekende tegenligger de auto van een 54-jarige inwoner van Sneek, waardoor flinke schade ontstond. De tegenligger die in een bocht vermoedelijk te ver naar links reed, reed na de botsing door richting Stadskanaal. Eventuele getuigen kunnen contact opnemen met het politiebureau in Stadskanaal 050-5997500.

Vlagtwedde: voetbalvereniging gedupeerd door graffiti De voetbalvereniging Westerwolde is ernstig gedupeerd door het aanbrengen graffiti op de reclameborden rondom hun speelveld in Vlagtwedde. Het gaat om 14 reclameborden die moeten worden vervangen. De totale schade bedraagt ruim 4000 gulden. De graffiti werd vermoedelijk aangebracht tussen 4 en 11 januari jl. De politie stelt een nader onderzoek in naar de dader.

Noordbroek: auto beland na slip in poel
Een 39-jarige automobilist uit Zuidbroek raakte gisteravond na een slip met zijn auto in de poel van een particulier terrein aan de Zuiderstraat in Noordbroek. Onderweg botste de auto nog tegen een tuinhek, waardoor het hekwerk en de auto totaal werd vernield. De bestuurder kwam met de schrik vrij. Vermoedelijk was het wegdek door opvriezen enigszins glad, waardoor de automobilist in een slip raakte.

Snelheidscontroles:
Op de Hoofdweg in Wedderveer zijn gistermiddag 18 bestuurders bekeurd voor te snel rijden, waar onder een motorrijder die 78 km/u reed. De maximum toegestane snelheid was 50 km/u.
Tevens werden gistermiddag op de Bovenburen in Winschoten 5 automobilisten bekeurd. De hoogst gemeten snelheid was hier 70 km/u waar maximaal 50 was toegestaan.

In Hoogezand werden gistermorgen 55 voertuigen gecontroleerd op de Kalkwijk. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 84 km/u waar maximaal 50 was toegestaan. In totaal werden 14 overtredingen geconstateerd. In Meeden werden gistermorgen tussen 6.00 en 8.00 uur 51 voertuigen gecontroleerd op de Beneden Veensloot. Hiervan reed 53 procent te snel (27). De hoogst gemeten snelheid was 87 km/u, waar maximaal 50 was toegestaan.
In Zuidbroek werden gistermorgen op de Heiligelaan 141 voertuigen gecontroleerd. Daarvan reden er 16 te hard. De hoogst gemeten snelheid was 74 km/u waar maximaal 50 was toegestaan.

Inlichtingen, afdeling voorlichting, 050 5995010