Kasteel Maurick uitgeroepen tot leerbedrijf van het jaar

Datum nieuwsfeit: 13-01-2000
www.svh.nl/Actueel/PersInformatie/2000Januari/13-01%20(3).htm

Zoetermeer, Donderdag 13 januari werd Kasteel Maurick, gevestigd 13 januari 2000 in Vught, uitgeroepen tot Leerbedrijf van het Jaar 2000 in de restaurantsector. De gebeurde tijdens de Kasteel Maurick SVH Manifestatie, onderdeel van de Horecava. De jury uitgeroepen tot heeft het kasteel de titel Leerbedrijf van het Jaar leerbedrijf van het 2000 onder meer toegekend op basis van het feit dat jaar 2000 elke leerling zijn eigen coach heeft. Relevante cursussen en opleidingen worden volledig door het bedrijf betaald. Daarnaast biedt het kasteel de leerlingen een geavanceerd personeelsbeleid, die de minimum cao-voorwaarden overstijgen.

Het winnende bedrijf kreeg de bij de titel behorende Tjalling Teitsma Trofee uitgereikt. Tevens ontving de winnaar PR-ondersteuning en een bedrag van ƒ 500 voor de personeelspot.

De jury - bestaande uit sociale partners in de horeca, directieleden van de Leerbedrijven van het Jaar 1999 en vertegenwoordigers van de SVH - nomineerden elf leerbedrijven (drie in de café/bar/discotheeksector, twee in de fastfoodsector, drie in de hotelsector en drie in de restaurantsector) uit zo'n dertig bedrijven die door consulenten-rayonmanagers waren voorgedragen. De directieleden van de elf genomineerde leerbedrijven verzorgden ten behoeve van de jury een mondelinge toelichting op hun nominatie. Bij deze laatste beoordeling hanteerde de jury de criteria: evenwichtig personeelsbestand, deelname aan activiteiten, opleidingsresultaten, doelgroepenbeleid, opleidingsklimaat en geleverde opleidingsinspanning. Op basis hiervan werd de titel Leerbedrijf van het Jaar 2000 toegekend; in beginsel één per sector.

De verkiezing werd in opdracht van sociale partners georganiseerd door de SVH en heeft tot doel de waarde te benadrukken die leerbedrijven voor de horeca hebben.